شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از محقق شدن 102 فرصت شغلی در سال جاری خبر داد و گفت: 142 نفر از افراد تحت پوشش از خدمت سربازی معاف شده‌اند و 400 دانش‌آموز تحت حمایت به دانشگاه فرهنگیان راه‌یافته‌اند.

به گزارش دیارجنوب ، محمدرضا میری در نشست خبری دوشنبه 8 اسفند به مناسبت گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: در حال حاضر 44 هزار خانواده تحت پوشش بالغ بر 93 هزار نفر در 19 اداره استان بوشهر مشغول خدمت‌رسانی هستند.
وی اضافه کرد: از این تعداد نفر تحت پوشش 61 هزار نفر خانم و 31 هزار نفر مرد هستند.
میری به اشاره به اینکه جشن نیکوکاری هر سال از اوایل دی‌ماه آغاز و تا 15 اسفند در سالروز تأسیس کمیته امداد ادامه دارد ابراز داشت: در سال گذشته 245 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی و در سال جاری طی 50 روز گذشته 250 میلیارد ریال از خیرین و نو دوستان جمع‌آوری‌شده است که در کوتاه‌ترین زمان به جامعه هدف تقدیم خواهد شد.
وی در تشریح برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری گفت: روز جمعه در پایگاه‌های نماز جمعه میز خدمت و سخنران پیش از خطبه‌ها در سراسر استان مدیران کمیته امداد خواهد بود.
وی تصریح کرد: در روز 14 اسفند هم‌زمان با سراسر کشور زنگ جشن نیکوکاری دریکی از مدارس و بعدازظهر همان روز جشن خیریه احسان با همراهی صداوسیما ، رسانه و آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

nashast komite 1

وی بابیان اینکه کمیته امداد به همت و همراهی خیرین و نو دوستان و اصحاب رسانه و اهل قلم موفقیت‌های خوبی رقم زده است گفت: در ارزیابی انجام‌شده در ستاد مرکز در حال حاضر مقام اول دریافتی در حوزه اکرام را کسب کرده‌ایم.
وی بیان داشت: تعداد محسنین در حال حاضر 4 هزار و 900 نفر و 18 هزار و 520 نفر حامی در طرح اکرام فعالیت دارند که کمک‌هایشان به خانواده‌های نیازمند تقدیم خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از محقق شدن 110 درصد صدقات در استان تاکنون خبر داد و تصریح کرد: در امر زکات جزء استان‌های برتر کشور بوده‌ایم و از اول سال تاکنون 75 میلیارد تومان معادل 207 درصد از محل زکات جمع‌آوری و محقق شده است.
وی در خصوص توانمندسازی خانواده‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده 12 هزار و 468 فرصت شغلی امسال تاکنون 12500 فرصت شغلی معادل 102 درصد محقق شده است.
وی بابیان اینکه درزمینهٔ تسهیلات ابراز داشت: با همراهی بانک‌ها و پیگیری استاندار 90 درصد تسهیلات با اعتباری بالغ بر 580 میلیارد ریال هدف‌گذاری شده است.
میری از خارج کردن 3 هزار خانوار از حمایت کمیته امداد استان خبر داد و بیان داشت: پیگیر سهمیه پانل خورشیدی ، اطلاع‌رسانی خانواده‌ها از حق‌وحقوق قانونی با 180 میز خدمت از دیگر اقدامات کمیته امداد استان بوشهر است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از ارائه 6 هزار و 600 کالای کولرگازی، بخاری و ابگرمکن به خانواده‌های نیازمند خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری یک هزار و 158 ازدواج در راستای جوانی جمعیت و ازدواج آسان انجام‌شده است.

nashast komite 1

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ زوجه پشت جهیزیه‌ای نداریم و آماده ارائه خدمت به زوجین خواهیم بود.
وی از معافیت 142 نفر تحت پوشش از خدمت سربازی خبر داد و گفت: معافیت از پول انشعابات ، کمک‌هزینه درمانی به 7 هزار و 700 نفر ، ارائه خدمت به 847 کودک زیر 5 سال دارای مشکل سوءتغذیه و پرداخت حق بیمه به 927 نفر زنان سرپرست خانوار را از دیگر خدمات و اقدامات کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد.
میری با اشاره به اینکه تاکنون 638 مسکن شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد تومان احداث‌شده است بیان داشت: کمک‌هزینه لوله‌کشی به یک هزار خانوار ، مشاوره به 2 هزار و 100 خانوار درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی ، راه‌یابی 400 دانش‌آموز تحت حمایت به دانشگاه فرهنگیان و توزیع بیش از 13 هزار بسته لوازم‌التحریر ازجمله اقدامات دیگر کمیته امداد استان بوشهر است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بابیان اینکه همه مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور محقق شده است گفت: احداث و تکمیل 1691 واحد مسکونی و بهسازی 2223 سرویس بهداشتی ، حمام و آشپزخانه از مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور بود که همگی محقق شدند.

nashast komite 1nashast komite 1nashast komite 1nashast komite 1nashast komite 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group