جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

شهردار شبانکاره از ارتقا درجه شهرداری این شهر بعد از 22 سال خبر داد و گفت: 25 میلیارد تومان کل بودجه شهرداری در سال جاری بود که 60 هزار مترمربع آسفالت در همین مدت انجام شد.

به گزارش دیارجنوب، سجاد ستوده منش در نشست خبری روز چهارشنبه 3 اسفند با اشاره به اینکه رسانه و قدرت آن راهگشای اذعان عمومی و مردم هستند اظهار داشت: شهر شبانکاره در مسیر ترانزیتی استان‌های خوزستان و فارس قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: بلوار خلیج‌فارس در مسیر ورودی از برازجان و گناوه قرارگرفته که به طول 6 کیلومتر عملیات اجرایی آن آغازشده است.

وی در خصوص ساماندهی آرامستان شهر بیان داشت: در فصل هنگام بارندگی قبور اموات دچار آب‌گرفتگی و تخریب می‌شد که با ساماندهی آن جلوی این مشکل گرفته شد.

شهردار شبانکاره در مورد بلوار امام خمینی در ورودی شهر ابراز داشت: فاز اول بهسازی این بلوار شامل اصلاح، بهسازی، رفوژ، چمن مصنوعی، تعویض تیر برق و روشنایی و کاشت درختچه به طول 500 متر و بااعتبار 700 میلیون تومان شروع‌شده است.

nashast shahrdari sh 1

وی پروژه اجرای دفع آب‌های سطحی در شهر شبانکاره را از دیگر برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و بیان داشت: دو دیوار حفاظتی بااعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برای دفع آب‌های سطحی در نظر گرفته شد که در حال حاضر 50 درصد پیشرفت داشته و دیوار حفاظتی چاهدول تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: در هنگام بارندگی خیابان امیرکبیر و کوچه‌های اطراف دچار آب‌گرفتگی می‌شد که با اجرای طرح دفع آب‌های سطحی مشکل آن برطرف خواهد شد.

ستوده منش بابیان اینکه در طول این مدت 60 هزار مترمربع اسفالت در شهر شبانکاره انجام‌شده که در مسیر آن 8 مورد عقب‌نشینی منزل مسکونی انجام گرفت.

وی از کاشت هزار اصله درخت و 3 هزار گل در سطح شهر شبانکاره خبر داد و گفت: با توجه به‌قرار گرفتن در منطقه گرم و خشک درخت‌های تکوما، برهان گلی و ابریشم کاشت شده است.

nashast shahrdari sh 1

وی در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در حوزه مبلمان شهری از خواسته‌های شورای شهر شبانکاره ابراز داشت: رنگ‌آمیزی و نقاشی، خرید سطل زباله، صندلی در سطح شهر ازجمله اقدامات در این زمینه بود.

شهردار شبانکاره بابیان اینکه در طول مدت خدمت گذاریم 8 هزار مترمربع سنگ‌فرش انجام‌شده اذعان داشت: جهاد سنگ‌فرش کوچه‌های بن‌بست در 9 کوچه به اتمام رسید که این پروژه هنوز هم ادامه دارد.

وی از جابجایی 83 تیر برق در سطح شهر شبانکاره خبر داد و گفت: این جابجایی در راستای کاهش خطر تصادف و بازگشایی مسیرها انجام‌شده است.

وی تعمیر و بازسازی ساختمان شهرداری بعد از 31 سال را از دیگر پروژه‌های مهم و تأثیرگذار توصیف کرد و بیان داشت: در طول این سال‌ها هیچ‌گونه عملیات بازسازی در ساحتمان شهرداری انجام‌نشده بود که در بازه زمانی 6 ماهه بااعتبار 650 میلیون تومان به اتمام رسید.

وی توجه به حوزه ورزش و فرهنگ را از اولویت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: اصلاح و مرمت چمن مصنوعی آزادی شهرداری شبانکاره خواسته به‌حق جوانان شهر شبانکاره بود که در مرحله مناقصه قرارگرفته است.

وی در ادامه راه‌اندازی اتوماسیون اداری بعد از 30 سال را از دیگر اقدامات برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه همه پروژه‌ها را به پیمانکار نداده‌ایم کارگاه تولید قطعات بتنی راه‌اندازی شد.

ستوده منش بابیان اینکه جایگاه CNG شبانکاره همیشه فعال بوده در مورد دانشگاه علمی کاربردی بیان داشت: شهرداری شبانکاره تنها شهرداری دارای دانشگاه با 600 دانشجو هم‌اکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی میزبانی از مسافران نوروزی با ارائه برنامه‌های مختلف و متنوع را از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فعالیت شهرداری در آن ایام عنوان کرد و گفت: کل بودجه شهرداری در سال جاری 25 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: بزرگ‌ترین پروژه ازنظر معنوی عملیات بازسازی و تعمیر گلزار شهدا بااعتباری بالغ‌بر 350 میلیون تومان بود.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین پروژه در سال جاری عملیات زیرسازی، سنگ جدول‌گذاری و بازگشایی و آسفالت بااعتباری بالغ‌بر 8 میلیارد تومان بود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت میدان امام علی (ع) گفت: عملیات اجرایی بازسازی آن از روز قبل شروع‌شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در مورد میزان تخصیص قیر رایگان ابراز داشت: در سال جاری 115 تن قیر رایگان سهمیه شهرداری شبانکاره بود که تاکنون تخصیص داده نشده است.

ولی علت عدم اجرای پروژه جاده سلامت در خیابان شهید خمشایا مشکل تملک عنوان کرد و تأکید کرد: پروژه تعویض سنگ قبور شهدا در دست اجراست و قلعه ملک منصور خان اگر در اختیار شهرداری باشد برنامه‌های مفیدی ازجمله مرمت در آن انجام خواهد گرفت.

شهردار شبانکاره بابیان اینکه بعد از 22 سال در سال جاری موفق به ارتقا درجه شهرداری از 5 به 6 شدیم گفت: بزرگ‌ترین چالش شهرداری کمبود نیرو بوده که در یک سال گذشته 8 نفر از همکاران بازنشسته شده ولی مجوزی برای جذب نیروی جدید نداشته‌ایم.

nashast shahrdari sh 1nashast shahrdari sh 1nashast shahrdari sh 1

nashast shahrdari sh 1

nashast shahrdari sh 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group