يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: به دنبال عفو بزرگ مقام معظم رهبری، ۳۹۹ نفر از زندانیان استان بوشهر مشمول آزادی مطلق و ۳۰۰ نفر نیز مشمول کاهش مدت حبس و یا تخفیف مجازات شده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، مهدی مهرانگیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات، تمام واحدهای قضائی استان بوشهر بررسی پرونده زندانیان مشمول عفو و تخفیف و تقلیل مجازات را آغاز کردند.
وی افزود: در تمامی حوزه‌های قضائی و زندان‌های استان به‌صورت شبانه‌روزی اجرایی شدن این مهم در دستور کار قرار گرفت.

mehrangiz dadgostari
وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون این نخستین بار است که با دستور مقام معظم رهبری متهمان مشمول عفو و یا تخفیف و یا تقلیل مجازات قبل از صدور حکم می‌شوند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه ۶۹۹ زندانی در این استان مشمول این بخشش شده‌اند، بیان کرد: تاکنون ۳۹۹ نفر مشمول این عفو و آزادی مطلق در استان بوشهر شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.
مهرانگیز اضافه کرد: در این راستا ۳۰۰ نفر از زندانیان هم مشمول تقلیل یا تخفیف مجازات شدند.
وی یادآور شد: متهمین در هر مرحله‌ای مربوط به اغتشاشات بودند با قبول مقام معظم رهبری اگر مرتکب قتل، ضرب و جرح یا تخریب عمدی نشده بودند همه آنان مورد عفو قرار گرفتند و با دستور و لطف پدرانه مقام معظم رهبری برای متهمین دیگر سابقه کیفری نیز محسوب نمی‌شود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group