پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

دوره پیشرفته بازی سازی رایانه‌ای (بوت کمپ) با حضور مربیان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از روز یکشنبه در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان بوشهر گفت: در این رویداد که در مرکز کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس با همکاری پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان شعبه، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری و نوجوانان استان بوشهر آغاز شد، ۸۰ نفر از جوانان دهه هشتادی این استان مشارکت دارند.
عبدالرحیم افروغ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده رویداد استعدادیابی بازی سازی تا ۲۸ بهمن ادامه دارد و هر یک از این تیم‌ها با ایده‌های خاصی که دارند به بازی سازی اقدام می‌کنند.
وی بیان کرد: تلاش می‌شود در این دوره آموزشی ضمن نیروسازی و تربیت نیروهای متخصص در زمینه بازی سازی از تیم‌های برتر در راستای صنعتی کردن علم و دانش اقدام و زمینه تولید محصول و ارائه به جامعه برای آنها فراهم شود.

enternet
افروغ ادامه داد: با همراهی و همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور در راستای پرداختن به مسائل نوظهور و حوزه‌های فناوری اطلاعات دوره مقدماتی بازی سازی برای جوانان استان برگزار شد و به پیشنهاد بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بنا شد دوره تکمیلی این دوره برای نخستین بار در استان بوشهر برگزار شود.
وی یادآور شد: امروز صنعت بازی به صنعتی که می‌تواند علم آموز باشد تبدیل شده و به نوعی یک مدرسه و مرکز آموزش و حتی به عنوان یک مرکز تربیتی قلمداد می‌شود.
افروغ اظهار کرد: برخی مسائل به واسطه بازی‌های مختلف ذهنیت سازی، باورسازی و نهادینه می‌شود.
وی ادامه داد: در همین ارتباط تقویت بازی سازی امروز مساله ای انکارپذیر است چرا که راهکار حل این مساله محدود سازی نیست بلکه با تولید محصولات خوب، با محتوا و با کیفیت عالی باید در این مسیر قدم برداشته شود.
افروغ با اشاره به سطح بالای دوره های بازی سازی از لحاظ تکنیکی در استان بوشهر گفت: حضور بچه های این استان در این دوره های آموزشی می تواند مفاهیمی که در آن زیست بوم زندگی کرده و ارزش‌ها و آرمان‌ها را نهادنیه کنند.
وی درخصوص برگزاری رویداد استعدادیابی بازی سازی رایانه ای گفت: سیستم تولید بازی‌های رایانه ای در خارج از کشور طراحی و جهت دار ارائه می‌شود.
افروغ ادامه داد: هدف جهان غرب از بازی‌های رایانه ای تخریب روحیه مقاومت و به خدمت گرفتن اندیشه های نیروی انسانی جامعه هدف است.
وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره بازی‌های رایانه ای طراحی شده از سوی غرب گفت: هر چند محدود اما کارهای خوبی در زمینه تولید بازی‌های رایانه ای انجام شده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه مهم است.
نخستین دوره رویداد استعداد یابی بازی سازی (بوت کمپ) ۱۰ آذر ماه سال جاری با حضور ۱۰۷ نفر از جوانان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شده است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group