جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل اداره هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی از امروز وارد استان بوشهر شده و احتمال آب‌گرفتگی موقت معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب وجود دارد.

به گزارش دیارجنوب ، فرج الله شکوهی مدیرکل اداره هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان، به‌تدریج از بعدازظهر سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با تداوم ناپایداری‌های جوی طی روز سه‌شنبه ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق در برخی نقاط استان عمدتاً مناطق شمالی و مرکزی مورد انتظار است.

مدیرکل اداره هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی استان متلاطم است.

baran paeizi

شکوهی از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی با سرعت گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا از ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر خبر داد و افزود: اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران بیان کرد: توصیه می‌شود که از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر پرهیز شود.

شکوهی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با غبار محلی، وزش باد، افزایش ابر و طی ساعاتی بارش پراکنده گاهی رگبار و رعدوبرق، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، از عصر امروز در ساعت‌هایی ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ و بر روی دریا ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، از عصر امروز در ساعت‌های ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group