جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر پروژه آب شیرین‌کن اخند شهرستان عسلویه با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دیارجنوب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر روز شنبه در این آیین گفت: پروژه آب شیرین‌کن یکهزار و ۵۰۰ مترمکعبی اخند روستاهای اخند و بستانو شهرستان عسلویه را زیرپوشش قرار می‌دهد.
ابوالحسن عالی افزود: سالن تصفیه اصلی پروژه ۲۲۵ مترمربع و حجم مخازن به میزان یکهزار و ۵۷۵ مترمکعب احداث شده است.
وی ادامه داد: احداث آب شیرین‌کن اخند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن (در مدت ۶ ماه) محقق شده در مجموع نزدیک به ۲ هزار خانوار با جمعیت بیش از هشت هزار و ۷۰۰ نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

abshirinkon asalou
عالی اظهار کرد: این پروژه نقش اساسی در رضایت‌مندی مردم در حوزه آب شرب دارد که امید است مردم شرایط مطلوب‌تری نسبت به قبل تجربه کنند.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: از سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ظرفیت آبشیرین کن‌های استان ۱۰۵ هزار مترمکعب بود اما با برنامه ریزی‌های انجام شده و حمایت و پشتیبانی وزارت نیرو در دولت سیزدهم و همراهی بخش خصوصی ۱۲۰ هزار مترمکعب دیگر به این ظرفیت در استان اضافه می‌شود.
محمد هادی رستمیان افزود: استان بوشهر یک ورودی خط کوثر در شمال خود دارد که به دلیل نزدیکی به این خط دچار افت فشار نمی‌شود و وضعیت آبرسانی نسبت به دیگر نقاط بهتر است.
وی بیان کرد: در مقابل کارها و پروژه‌های خوب آبرسانی در نوار ساحلی تنگستان و دشتی در دست اقدام و در کنار آب شیرین کن پنج هزار مترمکعبی عسلویه مخزنی با همین ظرفیت در دشتستان و مناطقی که دچار تنش و کم آبی هستند در حال احداث است.
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه گفت: وقتی قرار است عده ای از دریا آب به طبس و خراسان جنوبی انتقال بدهند چرا نباید ما ساحل نشینان خلیج فارس از این نعمت استفاده کنیم و مشکل کم آبی این استان به این صورت برای همیشه برطرف شود.
حجت الاسلام موسی احمدی افزود: اگر بنا است که ما میزبان ارسال آب نمکزدایی و تصفیه شده به قلب کشور باشیم مردم خودمان نیز باید از این مزیت استفاده کنند.
وی با اشاره به آغاز عمیات اجرایی آبشیرین کن پنج هزار مترمکعبی عسلویه و بهره برداری از فاز نخست آب شیرین کن سیراف - جم به میزان ۱۰ هزار مترمکعب اظهار کرد: در زمان حاضر عملیات اجرایی آبشیرین کن در تمام مناطق استانآغاز شده و در مدت یکسال به بهره بردای می‌رسد.
احمدی اظهار کرد: وقتی در اجرای پروژه ها بخش خصوصی در کنار دولت باشد روند کار با سرعت بیشتری دنبال می شود.
وی ادامه داد: امروز دولت خدمتگزار و مسئولان در کنار قوه مقننه و قضائیه تمام توان خود را برای خدمت به مردم و امید آفرینی در جامعه به کار گرفته اند.
احمدی گفت: تمام توان دشمن براین است که این دولت موفق نشود اما با تلاش مسئولان و همراهی مردم توطئه‌های دشمن نقش برآب می‌شود و کار به جایی نمی‌برند./ ایرنا

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group