جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امسال در ۱۹۵ نقطه این استان مراسم اعتکاف برگزار می شود.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌الاسلام محمد قادری بعد از ظهر سه شنبه 11 بهمن ماه در نشست خبری با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه حولی خود همه برنامه ها را بصورت مردم محوری پیش میبرد، اظهار داشت: نشانه صحت این حرکت تایید آن در صحبت های مقام معظم رهبری است که بر شتاب آن تاکید دارد.
وی اضافه کرد: بعد از ۲ سال به واسطه شیوع کرونا و همه گیری آن اعتکاف امسال در ۱۹۵ نقطه استان بوشهر و در ۱۰ شهرستان ساماندهی شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در اعتکاف امسال به حضور بانوان توجه ویژه ای شده، گفت: امسال ۱۰۲ نقطه آماده حضور و شرکت بانوان در مراسم اعتکاف هستند.
وی بیان داشت: از شاخصه‌های برگزاری اعتکاف امسال در استان برپایی اعتکاف در روستاها بود که 126 نقطه روستایی میزبانی این مراسم معنوی را برعهده دارند.
وی با اشاره به اینکه در ۶۹ نقطه شهری امسال اعتکاف برگزار میشود، ابراز داشت: ۱۷ نقطه دانش آموزی و ۲ نقطه دانشجویی برای این مراسم در نظر گرفته شده است.

nashast tablighat 1
حجت‌الاسلام قادری در پاسخ به خبرنگار دیارجنوب در خصوص بیشترین شهرستانی که روستاهای آن در برگزاری مراسم اعتکاف فعالیت دارند، گفت: شهرستان تنگستان با ۴۵ نقطه و دشتستان با ۴۳ نقطه بیشترین نقاط روستایی برای اعتکاف درنظر گرفته شده‌است.
وی تصریح کرد: سهم روستاهای شهرستان تنگستان به نسبت اعتکاف روستایی به شهری بیشتر بوده است.
قادری با بیان اینکه سنت حسنه‌ی اعتکاف امسال، همزمان با ولادت حضرت امام علی (علیه‌السلام) در روزهای ۱۵ لغایت ۱۷ بهمن برگزار می‌شود، گفت: ثبت نام اعتکاف در مساجد انجام میشود و از ۱۲ تا ۶۵ سال می توانند به محل های برگزاری مراسم اعتکاف مراجعه و ثبت نام کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه ابراز داشت: در این راستا اعتکاف مادر و کودک نیز در بعضی نقاط در نظر گرفته شده که با وجود سختی ها بدلیل انتقال آن به نسلهای بعدی اجرایی می شود.
وی در خصوص برنامه های جانبی در حیم مراسم اعتکاف گفت: در حین مراسم اعتکاف برنامه تلاوت قرآن با حضور قاریان بین المللی برگزار خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از اجرای پویش سرود پایتخت مقاومت در این دهه خبر داد و بیان داشت: پویش مهرواره محله همدل طی ماه های شعبان و رمضان در قالب ارائه راهکار و حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم محله ها برگزار خواهد شد.
وی در خصوص کمک به زلزله زدگان خوی گفت: از شب گذشته به همه مساجد اعلام شد تا کمک‌های مردمی را به زلزله زدگان خوی جمع‌آوری کنند.

nashast tablighat 1nashast tablighat 1nashast tablighat 1nashast tablighat 1nashast tablighat 1nashast tablighat 1nashast tablighat 1nashast tablighat 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group