پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل بحران استان بوشهر با اشاره به تداوم بارش باران و ناپایداری جوی در استان و خلیج فارس از دریابست در استان خبر داد و گفت: تردد شناورها از بنادر استان بوشهر در خلیج‌فارس به سبب ناپایداری‌های جوی ممنوع است.

به گزارش دیارجنوب، کوروش دهقان روز یکشنبه 25 دی ماه با اشاره به تداوم بارش باران در تمام نقاط استان بوشهر اظهار داشت: بارش باران متمرکز در مرکز، نقاط شمالی و ساحلی استان بوشهر است
وی بارش را سبب آبگرفتگی معابر برخی نقاط استان بوشهر اعلام کرد و گفت: تا این لحظه خوشبختانه خسارت و تلفاتی به سبب بارش باران و جاری شدن سیل ثبت نشده و تنها یک باب منزل در شهر چغادک بوشهر ریزش کرد که به کسی صدمه وارد نکرد.
مدیرکل بحران استان بوشهر با اشاره به تداوم بارش باران تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان بوشهر تصریح کرد: بارش باران سبب آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان و دانشجویان شده است.

mavaji khalij
دهقان بیشترین میزان باران را در شهرستان گناوه به میزان 90 میلیمتر دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا تمام امدادگران هلال احمر، اعضا ستاد بحران، مرزبانی، راهداری و مرکز جستجو و نجات دریایی در استان بوشهر در حالت آماده‌باش قرار دارند.
وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان بوشهر افزود: با توجه به نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی که از دیروز وارد استان شده است تا سه شنبه فعال است.
مدیرکل بحران استان بوشهر ادامه داد: بر اساس اعلام مدیرکل هواشناسی استان بوشهر پیش بینی می‌شود روز سه شنبه بارش باران از شدت بیشتری برخوردار باشد.
دهقان از افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریای خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: فعالیت‌ها و ترددهای دریایی ممنوع است و با توجه به تداوم بارش باران و ناپایداری جوی در استان دریابست اعلام شده و تردد شناورها از بنادر استان بوشهر در خلیج‌فارس به سبب ناپایداری‌های جوی ممنوع است.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی تا جنوب غربی، وجود تند باد، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا تردد شناور سبک و نیمه سنگین در خلیج‌فارس و حرکت از بنادر تجاری و صیادی استان بوشهر ممنوع است.
هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر صادر شد
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر با اشاره به تداوم بارش باران در استان اظهار داشت: بررسی ایستگاه‌های هواشناسی نشان از بارش باران در نقاط مختلف استان بوشهر که بیشترین بارش در شهر بوشهر ثبت شده است.
زهرا راستگو میزان بارش باران در شهر گناوه را 95 میلیمتر اعلام کرد و گفت: آمار بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان مربوط به سامانه بارشی فعلی تا ساعت 15 و 30 دقیقه حکایت از بارش 95 میلیمتری در بندر گناوه به‌عنوان بیشترین بارش باران در استان دارد.
وی میزان بارش باران از شامگاه شنبه تا بعد از ظهر امروز در شهر بوشهر را 92 میلیمتر اعلام کرد و افزود: در این مدت میزان بارندگی در سواحل بوشهر 80 ، خارگ 54 ،برازجان 33 و اهرم 31 میلیمتر ثبت شده است.
وی ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس را 60 تا 180 سانتیمتر اعلام کرد و افزود: در این شرایط جوی از تردد شناورها به خلیج‌فارس پرهیز شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی با توصیف وزش باد شدید شمال غربی تصریح کرد: زمان وضعیت نارنجی از عصر سه‌شنبه 27 تا جمعه 30 دی ماه است که ضمن افزایش وزش باد شدید ارتفاع موج و تلاطم دریا تا 270 سانتیمتر افزایش می‌یابد.
راستگو منطقه اثر را سواحل و فرا ساحل استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این شرایط ضمن اختلال در فعالیت‌های دریایی، تردد شناورها در خلیج‌فارس با خطرات جدی مواجه می‌شود.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group