شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری ۴۵ هزار کانتینر در بندر بوشهر خبر داد و گفت: این میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش دیارجنوب، محمد شکیبی نسب روز چهارشنبه در گفتگویی با اشاره به رونق تجارت در بندر بوشهر از راه‌اندازی خط کشتیرانی کانتینری بوشهر - جبل علی امارات متحده عربی خبر داد و اظهار داشت: با افتتاح این خط دریایی صادرات و واردات کالا تجاری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه قبلاً بازرگانان بوشهری محصولات خود را از بنادر دیگر استان‌ها صادر می‌کردند افزود: با افتتاح راه‌اندازی خط کشتیرانی کانتینری بوشهر - جبل علی هزینه صادرات و واردات کالا از بوشهر به امارات متحده عربی و بالعکس کاهش یافته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه 5 کشتی تجاری در این خط دریایی فعال هستند تصریح کرد: این کشتی‌ها با ظرفیت‌های مختلف نقش مهمی در رونق تجارت در بوشهر دارد.

saderatkala
شکیبی نسب تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر در 9 ماه امسال را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این مدت 3 میلیون و 165 هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که 50 درصد آن در حوزه صادرات بوده است.
وی از تخلیه و بارگیری 45 هزار کانتینر در بندر بوشهر خبر داد و گفت: این میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به افزایش کالاهای صادراتی کانتینری در بندر دیر خبر داد و اضافه کرد: در 9 ماه امسال بیش از 9 هزار و 378 دستگاه کانتینر یخچالی در بندر دیر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش یافته است.
شکیبی نسب از تخلیه و بارگیری دیگر محموله‌ها در بندر دیر خبر داد و بیان کرد: در 9 ماه امسال 321 هزار تن کالا در بندر دیر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به سال قبل 3 درصد رشد داشته است.
وی ترانزیت کالا را از دیگر فعالیت‌ها در بندر بوشهر اعلام کرد و گفت: در 9 ماه امسال 7 هزار و 324 تن کالا در بندر بوشهر ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 237 درصد رشد داشته است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group