شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

استاندار بوشهر با اشاره به مصوبه ۷۸۰۰ میلیارد تومانی دور اول سفر رئیس جمهور به بوشهر گفت: تاکنون ۲۵ درصد اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر تخصیص یافته است.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی‌زاده شنبه‌شب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید برای جذب اعتبارات ملی و وزارتخانه‌ای اقدام کنند، اظهار داشت: 80 درصد اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها است که جذب این اعتبارات یکی از مأموریت‌های مهم مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تسریع طرح‌های عمرانی است.
وی با بیان اینکه سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر، 7800 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مهم استان تصویب شد، خاطرنشان کرد: این اعتبارات تا پایان سال آینده تعهد اجرا دارند.

ostandar j mohamadi
استاندار بوشهر با بیان اینکه تاکنون 25 درصد اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر تخصیص یافته و جذب شده است تصریح کرد: تخصیص این اعتبارات تا سال آینده تکمیل می‌شوند.
محمدی‌زاده بیان کرد: همچنین 2 طرح مهم نیز خارج از مصوبات سفر، شامل اجرا آب‌شیرین‌کن نیروگاه هسته‌ای با 2 هزار میلیارد تومان عملیاتی شده است و طرح توسعه بنادر شمالی استان نیز با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال اجرایی می‌شود.
وی از دور دوم سفر رئیس جمهور به بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این سفر، طرح‌ها و پروژه‌های مهمی افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند که گامی در توسعه همه جانبه استان است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به بوشهر 10 هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی و اقتصادی و گردشگری و ورزشی و آموزشی افتتاح خواهند شد.
محمدی‌زاده از آغاز اجرا طرح‌ها با اعتبار 8 هزار میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در این سفر بیش از 7 میلیارد دلار پروژه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی افتتاح می‌شود.
وی از پرداخت 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: بانک‌های استان بوشهر بیش از 100 هزار میلیارد تومان منابع دارند که نظام‌مند شدن پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه تولید و صنعت یک ضرورت است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group