سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ایجاد یک همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات این خبر گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز چهارصد میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده و رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتای پایتخت قرار گرفت.
وی با اشاره به اظهارات شاکی گفت: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتارشده است.

dastgiri
معظمی گودرزی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند افزود: موضوع در دستورکار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و متخصصین پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و به‌کارگیری اقدامات تخصصی مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی، متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد. این فرد پس از حضور در مقر پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده اعتراف کرد و به ماموران گفت که یک نرم افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کرده و با این روش از بیش از ۱۵ نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود هفت میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
به گفته وی برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه زندان شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group