يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی استان بوشهر در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل وقت فردا، بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز جمعه اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با تداوم فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی استان در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل وقت فردا، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین از روز دوشنبه هفته پیش رو با نفوذ تدریجی سامانه بارشی جدید به استان بوشهر، ضمن افزایش پوشش ابر، از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه شنبه وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و در این مدت سواحل استان نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

BARESH BARAN
وی گفت: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و طی صبحگاه مه آلود، امروز تا اوایل وقت فردا در مناطق جنوبی استان در برخی ساعات ابری، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.
مساعدی یادآور شد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا غربی، در مناطق شمالی و مرکزی ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی طی ساعاتی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و در هنگام تندباد بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی بیان کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و طی ساعاتی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود./ مهر

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group