شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از تسویه و پرداخت همه بدهی های موسسات با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان طی سالجاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون مبلغ 20میلیارد تومان در خصوص ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج استان هزینه شده است.

به گزارش دیارجنوب، داراب بارگاهی روز سه شنبه 13 دی ماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت با حمایت دولت مردمی، توانسته با ارائه خدمات نوین بیمه ای رضایتمندی بیمه شدگان را فراهم نماید.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بر اساس فراخوان سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر پوشش همگانی سلامت، افراد فاقد پوشش بیمه درمان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا از طریق سامانه خدمات شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir بصورت غیر حضوری نسبت به بیمه نمودن خود و اعضای خانواده اقدام کنند.
بارگاهی از ارائه ۵۹ کد خدمتی بیمه سلامت به معلولان سازمان بهزیستی خبر داد گفت: در تفاهم نامه جدید سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی ارایه 59 کد خدمتی به معلوان در حیطه وظایف سازمان بهزیستی قرار گرفته که می توان به 6 کد خدمتی در حوزه کار درمانی، ۱۱ کد خدمتی در گفتار درمانی، 7 کد خدمتی در بخش بینایی سنجی، ۹ کد خدمتی در شنوایی سنجی، ۱۵ کد در پروتز و ارتز و پنج کد در حوزه فیزیوتراپی اشاره کرد.
وی افزود: علاوه بر این خدمات، 6 کد خدمتی هم توسط پزشکان متخصص مختلف ارائه می‌شود.

bime b neshast 2
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت:علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی(90درصد)، 70 درصد پرداخت در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.
بارگاهی درخصوص ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج بیان کرد: در گذشته صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج وجود نداشت و تنها ردیف بودجه ای برای چند بیماری در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه با راه اندازی این صندوق به این بیماران خدمات ویژه ای ارائه خواهد شد.
وی افزود: بیماریهایی چون سرطان ها، پیوندها، بیماریهای خاص و سایر بیماریهای پر هزینه تحت پوشش این صندوق قرار گرفته اند و مازاد بر پوششی که تا کنون بیمه های پایه و تکمیلی بر این بیماری ها داشتند این صندوق از آنها حمایت بیشتری می کند.
بارگاهی ادامه داد: افرادی که به بیماری های فوق الذکر مبتلا هستند، جهت نشان دار شدن و بهره مندی از بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک، اعم از ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و خدمات توانبخشی به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به آدرس: www.bimehsalamatiranian.irویا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهرمراجعه نمایند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 20میلیارد تومان در خصوص ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

bime b neshast 1
بارگاهی اظهار کرد: پوشش هزینه های خدمات درمان نازایی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت شامل خانم های متاهل دارای سن تا 49 سال تمام و آقایان متاهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه است و همچنین این بیمه شدگان با مراجعه به مراکز طرف قرارداد می توانند از مزایایی این خدمات بصورت بیمه ای استفاده نمایند.
وی ابراز داشت: در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد با ارائه مدارک و مستندات خدمات دریافتی از آن مراکز و ارائه به واحد خسارت متفرقه این اداره کل و ادارات شهرستان ها می توان از مزایایی این خدمات بصورت بیمه ای بهره مند شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ابراز داشت: تعهدات سازمان بیمه سلامت در مراکز دولتی، 90 درصد تعرفه مصوب بخش دولتي و در مراکز عمومی غيردولتی و مراکز خصوصی، 90 درصد تعرفه مصوب بخش عمومی غيردولتی در تعهد بوده و قابل پرداخت است.
وی عنوان کرد: تاکنون مبلغ 176میلیون تومان بابت 61 پرونده مربوط به 39 بیمار برای درمان مشکل ناباروری و نازایی پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: سازمان بیمه سلامت در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت نسبت به عقد قرارداد با ماماهای بخش خصوصی و تمام کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکترای مامایی دارای پروانه معتبر اقدام نموده است.
بارگاهی درخصوص اجرای طرح دارویار اظهار کرد: در اجرای این طرح، یارانه داروها از طریق بیمه ها به مصرف کننده نهایی تخصیص می یابد و رقم افزایش قیمت از جیب بیماران پرداخت نمی شود.

bime b neshast 3
وی افزود: در حال حاضر تنها داروهای تولید داخل مشمول طرح هستند و بیمه شدگان صرفاً با ارائه نسخه الکترونیک می توانند داروها را بصورت بیمه ای دریافت نمایند.
بارگاهی با بیان اینکه از ابتدی اجرای طرح دارویار مبلغ 8میلیارد و هفتصد میلیون تومان در استان پرداخت شده، افزود: با اجرای این طرح تعداد 1368 قلم دارو مشمول ارز هستند که 995 قلم آن علاوه بر سهم سازمان، سهم ارز نیز محاسبه می شود و 373 قلم آن بصورت غیر بیمه ای بوده که صرفاً سهم ارز آن محاسبه و به مؤسسات پرداخت می شود.
وی درخصوص پرداخت مطالبات به موسسات طرف قرارداد عنوان کرد و گفت: هدف سازمان بیمه سلامت ایجاد ساز و کارهای مناسب در پرداخت به موقع به موسسات طرف قرارداد و ایجاد انگیزه درآنها برای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: همه مطالبات مؤسسات تشخیصی درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی در استان بوشهر مربوط به سال 1400 با هزینه ای بالغ بر 44 میلیارد تومان تسویه و پرداخت شده است.
وی گفت: در سال جاری تا کنون مبلغ 215 میلیارد تومان، همه مطالبات مؤسسات تشخیصی درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی در استان بوشهر تسویه و پرداخت شده و استان هیچ بدهی در این خصوص ندارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group