پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در راستای مدیریت سیلاب‌ها امسال بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ متر از حریم و بستر رودخانه‌های استان بوشهر آزادسازی شد.

به گزارش دیارجنوب، حسین آذرپرا ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از دست‌اندازی به آنها سبب کاهش آسیب‌های احتمالی در هنگام وقوع سیلاب می‌شود اظهار داشت: ضروری است تا نهادهای متولی حوزه‌های شهری و روستایی، حریم و بستر مجاری آب را رعایت کرده و از تخلیه نخاله ساختمانی در بستر رودخانه‌ها که سبب تنگ یا مسدود شدن آبراهه می‌شود پرهیز کنند.
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از پایش و نظارت بر رودخانه‌های استان به‌صورت مستمر خبر داد و بیان کرد: پیشگیرانه وقوع سیلاب از طریق احداث سازه‌های آبی و همچنین کنترل تخلفات رودخانه‌ای و آزادسازی اراضی تصرف شده بخشی از اقدامات این شرکت است.

azadsazi arazib
وی تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را یکی از عوامل تشدید کننده سیلاب نامید و گفت: ساخت و ساز در این محدوده‌ها سبب اشغال و انسداد بخشی از بستر رودخانه می‌شود و بخش باقیمانده از بستر توانایی عبور سیلاب را از دست داده و سبب پس‌زدن آب و وقوع سیلاب می‌شود.
آذرپرا با اشاره به مساحت اراضی حریم و بستر رودخانه آزادسازی شده اظهار کرد: در سال جاری تاکنون 40 مورد آزادسازی به مساحت 5 هزار 500 متر مربع انجام شده است.
وی از لایروبی 30 کیلومتر رودخانه‌ها در سطح استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: نقاط حادثه خیر در مناطق شهری و روستایی نیز برای لایروبی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شده است.
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در سال جاری 3 هزار و 980 هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان بوشهر در سامانه کاداستر ثبت شده است و برای نخستین بار، سند مالکیت بستر از رودخانه دالکی صادر شد./ تسنیم

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group