پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ایجاد یک بانک اطلاعات در منطقه پارس جنوبی تاکید کرد و گفت: با تحقق این مهم می‌توان در آینده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان از داده‌های جمع‌آوری شده ارزش افزوده تولید کرد.

به گزارش دیارجنوب، محمد خوانساری عصر روز یکشنبه 11 دی ماه در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه حراست، امنیت و فناوری اطلاعات‌ در منطقه پارس جنوبی، این مهم را نشان از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه تولید محصولات مورد نیاز صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی دانست و اظهار داشت: پارس جنوبی از صنایع مهم و عظیم کشور محسوب می‌شود و نقش مهمی در عرصه تولید و اشتغال دارد.
محمد خوانساری با اشاره به اینکه بخش اعظم تجهیزات صنایع پارس جنوبی در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور جایگاه مهمی در تولید تجهیزات مورد نیاز مجتمع‌های صنعتی و تولیدی دارند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس نیاز بازار و صنایع شرکت‌های فناور اقدام به تولید محصول می‌کنند، تصریح کرد: بخش تخصصی گاز، نفت و پتروشیمی از حوزه‌های مهم کشور محسوب می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باید نقش خود را در این عرصه بیشتر کنند.

namayeshgahe fa ertebatat 1
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری 150 میلیارد دلاری در پارس جنوبی را یادآور شد و گفت: در راستای این سرمایه‌گذاری عظیم، تولید محصولات مورد نیاز صنایع در داخل یک ضرورت است که تحقق این مهم نیاز به تأمین زیرساخت‌ها است.
خوانساری بر ایجاد مرکز پردازش و بانک اطلاعات در منطقه پارس جنوبی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ایجاد یک مرکز داده مناسب در این منطقه مهم صنعتی و تولیدی می‌توان در آینده با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان از اطلاعات جمع‌آوری شده ارزش افزوده تولید کرد.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر هم در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه در این نمایشگاه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خلیج‌ فارس بوشهر توانمندی بسیار بالایی برای تأمین نیازمندی‌های پایه و پیشرفته حوزه فناوری اطلاعات صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی دارند.
ابوالحسن رزمی‌نیا افتتاح این نمایشگاه را نقش مهم در نشان دادن توانایی و استفاده صنایع مختلف از این ظرفیت دانست و بیان کرد: برگزاری چنین رویدادها نقش اساسی در کم کردن فاصله بین تولیدکنندگان کالا و خدمات با صنایع و شرکت‌های صنعتی دارند.

namayeshgahe fa ertebatat 1
وی بیان کرد: امید می‌رود فناوران عرصه تولید ساخت داخل و مدیران و کارشناسان بخش تولید در مجتمع های صنعتی پارس جنوبی بتوانند از این رویداد فناورانه حداکثر بهره را ببرند.
به گفته مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در چهارمین نمایشگاه حراست، امنیت و فناوری اطلاعات و دومین نمایشگاه HSE پارس در عسلویه 48 شرکت ایرانی حضور دارند که 50 درصد آنها دانش‌بنیان و فناور است.
سخاوت اسدی بیان کرد: شرکت‌ها در نمایشگاه‌های یاد شده به معرفی کالا و خدمات خود خواهند پرداخت و از 5 محصول دانش‌بنیان رونمایی می‌شود.
چهارمین نمایشگاه حراست، امنیت و فناوری اطلاعات‌ متشکل از شرکت‌های فناوری با حمایت پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افتتاح شد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group