يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تداوم روند کاهش دما، دما در ۶ شهر این استان به زیر ۱۰ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز شنبه اظهار داشت: براین اساس شهرهای جم و دیلم به ترتیب با ۴ و ۸ و برازجان، اهرم، خورموج و عسلویه با ۹ درجه سانتیگراد کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.
وی بیان کرد: از امروز دما در استان روند افزایش پیدا می کند که با این شراسط شاهد افزایش سه تا پنج درجه‌ای هوا خواهیم بود.
مساعدی ادامه داد: همچنین باتوجه به نقشه‌های هواشناسی از فردا ناپایداری ها در جو استان و خلیج فارس افزایش می‌یابد که با این وضعیت احتمال بارش های پراکنده بویژه در نوار ساحلی و روی دریا دور از انتظار نخواهد بود.

kahesh dama
وی افزود: همچنین طی امروز تا فردا صبح غبار محلی و مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در استان بوشهر خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی ابری، همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، از فردا صبح به تدریج افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.
مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و فردا صبح در فرا ساحل جنوبی ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در فراساحل و جنوب ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۳۰، جزر اول ساعت ۰۷:۵۰ و مد دوم ساعت ۱۵:۰۰ و جزردوم ساعت ۲۱:۰۵ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group