يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نفوذه توده هوای سرد و وزش بادهای سرد شمال غربی همراه با کاهش دما نسبت به تنش دمایی و احتمال سرمازدگی در مزارع و باغ‌های کشاورزی هشدار سطح زرد (آگاهی در صورت نیاز اقدام) داده می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز پنجشنبه اظهار کرد: پیش بینی تا روز جمعه هفته جاری دمای هوا در سطح استان به طور میانگین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش پیدا کند.
وی بیان کرد: منطقه اثر وضعیت هشدار غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در مناطق مرتفع بویژه شهرستان های جم، دشتستان و دشتی است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: انتظار می رود جهت جلوگیری از خسارت احتمالی در مزارع و باغات، تمهیدات لازم اندیشیده شود.
مساعدی یادآور شد: با توجه به الگوها، امروز به تدریج از سرعت وزش باد شمال غربی روی خلیج فارس کاسته خواهد شد و تا ابتدای هفته بعد جوی آرام بر استان و خلیج فارس حاکم خواهد بود.
وی اظهار کرد: طی این مدت غبار محلی و مه رقیق صبحگاهی از پدیدههای غالب خواهد بود.

sarma m keshavarzi
کارشناس اداره کل هواشناس استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی و مه رقیق صبحگاهی و در نوار ساحلی با وزش باد شدید پیش بینی می‎شود.
مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغییر به طور غالب شمال غربی، با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و طی امروز در سواحل و روی دریا ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۷:۱۰، مد دریا ساعت ۱۴:۱۰ و جزردوم ساعت ۱۹:۱۵ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group