پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

تأخیر در تکمیل شدن واحدهای مسکونی در جنوب استان بوشهر سبب گلایه مردم شده که به گفته فرماندار شهرستان دیر پروژه ۶۸ واحدی بنیاد مسکن که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده با گذشت شش سال هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری تسنیم- بندر دیر، یکی از مطالبات مهم در این شرایط اقتصادی تکمیل پروژه‌های مسکن است که تأخیر در اجرا و تکمیل آن بر مشکلات مردم می‌افزاید.
فرماندار شهرستان دیر با تأکید بر تسریع در تکمیل پروژه ساخت مسکن در دیر، اظهار داشت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در تکمیل پروژه 68 واحدی مردم هنوز صاحب خانه نشده‌اند و انتظار دارند که در روند تکمیل و تحویل این پروژه تسریع شود.
یونس باربرز به رفع مشکل سند زمین روستای وحدت آباد بردخون اشاره کرد و گفت: با تلاش صورت گرفته 95 درصد مشکل اراضی مردم این روستا برطرف شده است.

maskan jonoub
وی رفع مشکلات روستاها در تسریع ساخت مسکن را یک ضرورت دانست و ادامه داد: طرح اضطرار کمک خوبی برای رفع مشکلات مردم دارد و می‌توان از این طرح برای رفع مشکلات روستاهای زیر 20 خانوار استفاده کرد، زیرا بخشی از مشکلات و اختلافات ملکی مردم منشأ آن بنیاد مسکن و راه و شهرسازی است که باید برطرف شود.
فرماندار دیر ضمن قدردانی خدمات بنیاد مسکن اضافه کرد: برای توسعه و پیشرفت شهرستان دیر مسئولان باید انرژی مضاعفی خرج کنند زیرا شهرستان در حوزه مسکن رشد چندانی نداشته است.
تصویب 100 میلیارد تومان برای اجرا طرح در روستاهای محروم
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر هم گفت: شهرستان دیر نسبت به سایر شهرستان‌ها در حوزه مسکن رشد خوبی نداشته و نیازمند رسیدگی بیش از اندازه است.
علیرضا مقدم افزود: با معرفی رئیس جدید بنیاد مسکن دیر انتظار می‌رود اتفاقات خوبی در حوزه مسکن در این شهرستان رقم بخورد.
وی گفت: با همکاری منابع طبیعی و تأمین زمین مورد نظر طرح‌های هادی در روستاهای قابل بازنگری اجرا خواهد شد و در روستاهای بدون دهیاری زیر 20 خانوار با تعیین حدود از طرف بنیاد مسکن در اجرا طرح هادی تسریع می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: بنیاد مسکن آمادگی کامل دارد روستاهای دارای دهیاری با انتخاب پیمانکار و تفاهم‌نامه تمام روستاهای متقاضی با تأمین قیر رایگان آسفالت کند و دهیاری هزینه بخشی از آسفالت روستا پرداخت می‌کنند.
مقدم با اشاره به مبادله تفاهم‌نامه 100 میلیارد تومان در روستاهای محروم خاطرنشان کرد: این اعتبار در شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر با هدف ایجاد دیوار حفاظتی و خطر سیلاب و آسفالت روستاهای کم برخوردار هزینه می‌شود، اما هنوز این اعتبار توزیع نشده است.
وی ضمن قدردانی از خدمات رئیس قبلی بنیاد مسکن شهرستان دیر، غلامرضا بهمنی را به عنوان سرپرست بنیاد مسکن شهرستان دیر معرفی کرد.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group