پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با معرفی برگزیدگان در بوشهر پایان یافت.

به گزارش دیارجنوب به نقل از صداوسیما مرکز بوشهر، این جشنواره با عنوان سودای عشق ۲۸ آذر در بوشهر آغاز به کار کرد و مراسم پایانی آن عصر امروز با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج کشور برگزار شد.
۳۰۰ هنرمند از ۲۲ استان در این جشنواره با هم رقابت کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم پایانی جشنواره تئاتر بسیج با اشاره به بدهی دست اندرکاران این جشنواره گفت: از رئیس سازمان بسیج خواسته شد که کل مبلغ بدهی گروه‌های هنری پرداخت شود.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری همچنین از رئیس سازمان بسیج هنرمندان و هیات رئیسه این سازمان خواست هر سال اعتبار این کار را برآورد کنند تا در اعتبارات سپاه لحاظ شود.

bargozidegan b
وی ادامه داد: اولین هنرمند خداوند است و تمامی هنر و هنرمندان تجلی صفتی از صفات الهی خداوند هستند براین اساس هنر مقدس است و هنرمند و محصول هنری او که به رنگ خدا است دارای حریم و حرمت است.
صفایی بوشهری با اشاره به اینکه بوشهر استانی است که از دیرباز هنر در آن ریشه دارد، بیان کرد: تئاتر هنری زنده، چابک و ساده است و، چون از دل برمی‌آید و بر دل می‌نشیند و همیشه در خاطره‌ها ماندگار است.
او بر ضرورت حمایت از اصحاب هنر متعهد به شکل‌های مختلف تاکید کرد و گفت: اگر از هنر و هنرمندی که دارای تعهد با هویت دینی و ملی هستند حمایت نشود به طور قطع این هنر آیینی دچار نزول می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: تمام اصحاب هنر تئاتر بر یک چیز متفق هستند که به دلیل کمبود اعتبارات و ضعف در اقتصاد تئاتر دارای مشکلات عدیده هستند به همین دلیل باید مدیریت دانش بنیان اقتصاد تئاتر صورت گیرد و اعتبارات لازم در سطح ملی و استانی لحاظ شود.
صفایی بوشهری همچنین بر توسعه و تعمیق دانش و هنر تئاتر با ایجاد مراکز آموزشی و عالی هنر‌های نمایشی، تجلیل از شخصیت‌های برجسته و توانمند تئاتر مقاومت و تولیدات هنری ارزشمند، برگزاری جشنواره جهانی تئاتر مقاومت و بسیج در ایران، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تئاتر و ایجاد بانک هنر‌های نمایشی تاکید کرد.
دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور نیز گفت: هنرمندان بسیجی در این جشنواره متعهدانه، مجدانه و بزرگوارانه حضور داشتند.
سعید نجفیان افزود: از میان ۶۹۱ گروه هنری از ۳۱ استان کشور در نهایت ۳۵۰ هنرمند در قالب ۳۳ گروه هنری از ۲۲ استان کشور در سیزدهمین جشنواره تئاتر حضور یافتند.
وی ادامه داد: بچه‌های هنری در این مدت خون دل زیادی خوردند و پای اعتقادات خود ایستادند.
دبیر جشنواره تئاتر بسیج با انتقاد از اینکه با وجود ظرفیت‌ها چرا باید جشنواره تئاتر بسیج ۲ سالانه برگزار شود، افزود: آیا وقت آن نرسیده که با یک برآورد و اعتبار خوب این جشنواره سالانه برگزار شود.
نجفیان گفت: اعتبارات تخصیصی تنها کفاف بخش کوچکی از جشنواره را داد و هنوز به گروه‌های هنری بدهکار هستیم.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group