جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز به طول ۶۵۵ کیلومتر در حال اجرا است گفت: این پروژه با تحقق تهاتر نفتی در مدت ۴ سال تکمیل می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، سید محمود دستغیبی طول محور راه‌آهن شیراز ـ بوشهر را 655 کیلومتر دانست و اظهار داشت: حدود 140 کیلومتر این خط ریلی در استان بوشهر قرار دارد و محور بوشهر به سمت عسلویه به طول 205 کیلومتر طراحی شده است.
وی با بیان اینکه پروژه راه آهن شیراز ـ بوشهر با اعتبار تهاتر نفتی تأمین اعتبار می‌شود گفت: یکی از مصوبات هیئت دولت در سفر استانی رئیس جمهور تصویب تهاتر نفتی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرا قطعه دهم خط ریلی بوشهر به طول 25.8 کیلومتر در 2 فاز خاطر نشان کرد: این قطعه از منطقه اهرم تنگستان به سمت کلمه با برآورد 234 میلیارد تومان در حال اجرا و پیشرفت آن 30 درصد است.

rah ahan
دستغیبی اضافه کرد: مناقصه 2 قطعه دیگر خط ریلی استان بوشهر به طول 29.3 کیلومتر با برآورد اعتبار 985 میلیارد تومان در حال انجام است.
وی تکمیل طرح خط ریلی بوشهر را منوط به تحقق اعتبار تهاتر نفتی دانست و بیان کرد: با تحقق یک میلیون و 200 هزار دلار تهاتر نفتی خط ریلی بوشهر به سمت شیراز در مدت 4 سال تکمیل می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از اجرا قطعه 10 این محور ریلی در استان خبر داد و تصریح کرد: قطعه 11 پروژه راه آهن بوشهر به‌عنوان بخش انتهایی از سال‌های قبل پیشرفت خوبی داشته است و در مجموع این پروژه فعال است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group