سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

طبق گفته‌های رئیس اتحادیه آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی، برخی از مربیان از این صنف خارج شده و به فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی و آموزش خصوصی روی آورده‌اند. پیگیری‌های ایسنا از این ماجرا نشان می‌دهد آموزش خصوصی حدود ساعتی ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا، اخیرا "حقیقی" رئیس اتحادیه آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی تهران گفته بود که نزدیک به ۴۰ درصد همکاران آموزشی بخاطر به صرفه نبودن نرخ آموزش از این حوزه خارج شدند و این افراد به جای آموزش، به کار در تاکسی‌های اینترنتی یا آموزش خصوصی روی آورده‌اند که به گفته او مورد دوم غیر قانونی است.
در حال حاضر، نرخ آموزش رانندگی ۸۶ هزار تومان برای هر ساعت تعیین شد که از این ۸۶ هزار تومان، ۴۰ درصد، معادل ۳۰ هزار تومان، سهم آموزشگاه و مابقی به طور مساوی به راننده و خودرو اختصاص دارد که سهم هر کدام معادل ۲۸ هزار تومان است.

majera ranandegi
بررسی در فضای مجازی نشان می‌دهد گفته‌های رئیس اتحادیه آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی درست است و افرادی مشغول آموزش خصوصی رانندگی هستند. ایسنا با چند مورد از این افراد صحبت کرد که نشان می‌دهد این آموزش‌ها با قیمت بالاتر ارائه می‌شود.
یکی از مربیان می‌گوید هر روز آموزش سه ساعت زمان می‌برد و هزینه آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ هزار تومان. البته او می‌گوید که نهایتا در چهار جلسه آموزش کامل خواهد شد. همچنین این آموزش به افراد "صفر کیلومتر" فقط با ماشین مربی انجام خواهد شد.
انتخاب اینکه با خودروی مربی یا خودروی شخصی کارآموز تمرین انجام شود به عهده کارآموز است. همچنین تعبیه کمک ترمز برای خودروی کارآموز هم در صورت نیاز و غیرحرفه‌ای بودن فرد انجام خواهد شد.
یک مربی دیگر هم تاکید می‌کند که این آموزش به درد گرفتن گواهی‌نامه نمی‌خورد، چراکه گذراندن دوره آموزشگاه اجباری است و باید مهر مربی آموزشگاه درج شده باشد. اما اگر فرد بعد از گرفتن گواهینامه همچنان حرفه‌ای نشده باشد و نیاز به آموزش داشته باشد می‌تواند از آموزش خصوص استفاده کند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group