پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

استاندار بوشهر با بیان اینکه مقابله عملی با زمین‌خواری نباید مقطعی باشد، گفت: سنددار شدن اراضی ملی و دولتی، مقابله با زمین‌خواری، برخورد قاطع با عوامل و دست‌اندرکاران تصرف اراضی ملی یک ضرورت است.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی‌زاده در جلسه‌ منطقه‌ای حدنگاری کاداستر با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اعضا شورای قضایی استان بوشهر با تأکید بر سنددار شدن اراضی و منابع طبیعی و دولتی، اظهار داشت: مقابله عملی با زمین‌خواری نباید مقطعی باشد، بلکه برخورد قاطع با کوه‌خواری، زمین‌خواری و ساحل‌خواری باید تداوم داشته باشد و تعامل همه دستگاه‌ها در این عرصه ضروری است.
وی شناسایی شبکه‌های تصرف اراضی ملی و دولتی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید در این عرصه ضمن اقدام بازدارنده، باید سازوکار فراهم شود تا هر گونه اقدام از سوء‌استفاده کنندگان در تصرف اراضی ملی و دولتی گرفته شود.

ostandarii 1
استاندار بوشهر برخورد با افراد خاطی در عرصه تصرف اراضی ملی و دولتی در بخش‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: برخورد قاطع با متخلفان در عرصه زمین‌خواری، زمینه افزایش اعتماد عمومی به این گونه برنامه‌ها فراهم می‌شود.
محمدی‌زاده ادامه داد: نباید اعتماد عمومی به بهای سودجویی افرادی محدود در تصرف منابع ملی خدشه‌دار شود. وی واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی و خارج از آنها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این راست عده‌ای محدود پس از دریافت زمین برای سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی، که قصدشان اجرا طرح نیست، با ایجاد شرایط مناسب و افزایش قیمت زمین، اقدام به فروش آن می‌کنند که باید اقدامات بازدارنده در این عرصه فراهم تا از سودجویی غیرقانونی این افراد جلوگیری شود.

ostandarii 1
استاندار بوشهر اضافه کرد: ساز و کارهای دستگاه‌ها به گونه‌ای نیست که از سوء‌استفاده تصرف غیرقانونی زمین در شهرک‌های صنعتی و خارج از آن برای این قبیل افراد بازدارنده باشد و این درحالی است که روند قضایی این گونه پرونده‌ها طولانی است و این مدلی دیگر از زمین‌خواری و سودجویی در حوزه اراضی ملی است که باید ساز و کارهای دستگاه‌ها در این عرصه قوی و بازدارنده باشد تا از اراضی ملی حفاظت و صیانت شود.
به نقل از به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدی‌زاده ادامه داد: سند دار شدن اراضی ملی و دولتی، مقابله با زمین‌خواری، برخورد قاطع با عوامل و دست‌اندرکاران تصرف اراضی ملی یک ضرورت است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group