يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: آسمان استان بوشهر بارانی می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، فرج‌الله شکوهی پور روز چهارشنبه اظهار داشت: طی روزهای آینده با وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت شاهد افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا با سرعت ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی گاهی تا ۲۰۰ سانتیمتر خواهیم بود.
وی از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.
شکوهی‌پور ادامه داد: توصیه می‌شود از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر خودداری شود.

havashenasi
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خواستار اعمال محدودیت برای ممنوعیت شنا شد و بیان کرد: تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اتخاذ شود.
وی تاکید کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وزش بادهای جنوبی بر روی دریا طی امروز و فردا است و در این مدت شمال خلیج فارس تا حدودی متلاطم است.
شکوهی‌پور افزود: پیش بینی می‌شود در ساعاتی از وقت چهارشنبه تا روز جمعه با عبور سیستم ناپایدار جو، ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش پراکند باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد در برخی نقاط استان، بخصوص نواحی شمالی و مرکزی، دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: از اواخر روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده با افزایش سرعت جریانات شمالی بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی، دریا مواج و متلاطم خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در مناطق شمالی و مرکزی طی ساعاتی افزایش ابر وقوع بارش پراکنده، وزش باد گاهی رعدوبرق، در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت در مناطق شمالی و مرکزی گاهی بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
شکوهی‌پور ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود./ مهر

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group