شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

پایگاه خبری دیارجنوب در راستای معرفی و حمایت از ورزشکاران معلول شهرستان دشتستان، این بار با "علیرضا بخت" مدال آور طلای گرند پری جهانی به گفتگو پرداخت.

عباسعلی روحانی نژاد- به گزارش دیارجنوب، کشور پهناور ما با وسعت استعدادهای وافرش، انسانهای بزرگی را در خود جای داده که نگاه جهانیان را در عناوین مختلف به خود معطوف داشته است. برازجان مرکز شهرستان دشتستان و بزرگترین شهر استان بوشهر هم شاهد حضور نخبگان و گنجینه های علمی، فرهنگی ،ورزشی و.... است.
این هفته با یکی از ورزشکاران کشور عزیزمان که بتازگی در مسابقات جهانی فاینال گرند پری مدال طلا را کسب کرده، آشنا می شویم.
علیرضا بخت متولد 26 شهریور 1378، دارای 23 سال سن که از ده سالگی ورزش کونگ فو را نزد آقای ابراهیم برازجانی آغاز نموده و بعد از آن به ورزشهای رزمی علاقمند و در رشته های مختلف رزمی فعالیت می نماید.

bakht varzeshkar
در ادامه گفتگوی از این ورزشکار با اخلاق خواستیم تا از فعالیتهای خود بگوید:
در بهمن 96 در مسابقات کشوری تکواندو، طلای مسابقات را دریافت کرده و رسما به عضویت تیم ملی تکواندو در آمدم. در رشته های مختلف ورزشی مثل کونگ فو، ووشو، جودو، کاراته و تکواندو نزدیک 40 مدال کسب کردم که نزدیک به 35 عدد اژ مدال طلا ها را در کشور زیبای خودمون ایران عزیز برنده شده ام.
اما در عرصه جهانی پنج طلای خوشرنگ دارم که اولین طلای؛ آوراسیا در سال ۱۳۹۵ در گرجستان، طلای پرزیدنت کاپ آسیا در سال ۱۴۰۰ در تهران طلای گرند پری در بلغارستان سال در 1401، طلای قهرمانی آسیا در سال ۱۴۰۱ در ویتنام و طلای گرند پری در شهر ریاض عربستان که بتازگی دریافت و همه را تقدیم به مردم عزیز و شریف برازجان، دشتستان بزرگ، بوشهر و ایران عزیزم میکنم.
از خاطرات قهرمان طلای جهان پرسیدیم. مکثی کرد و گفت: خاطرات زیادی در میدان ورزش دارم که اکثرا همراه با سختی و استرس بوده اند که همگی رو به یاری خدا و برنامه ریزی دقیق و تلاش و کوشش پشت سر گذاشته ام و بعد از هر برد، سختی مسابقه برایم شیرین شده. اما شیرینی برد مسابقه در ریاض عربستان برایم از همه ی مسابقات شیرین تر بود چون من در اولین مسابقه ای که با مکزیک داشتم دستم شکست و با دست شکسته با چند کشور دیگر مسابقه دادم تا به فینال رسیدم و در فینال هم درد زیادی رو تحمل میکردم . اما بیاری خدا فینال رو هم بردم و این برایم شیرین ترین برد و خاطره بود که درد دستم از یادم رفتم.
از مشکلات ورزشی پرسیدیم .آه سردی کشید و ادامه داد: در زمینه ی ورزشی دغدغه های بسیاری داریم. مهمترین آنها نبود امکانات تمرینی و نداشتن یک باشگاه مخصوص تمرین که مجبور می شدم برای تمرین هر روز به بوشهر بروم یا منزل فامیلها بمانم تا بتونم آمادگی جسمانی خودم را حفظ کنم که این مسئله برام سخت بود. مشکل بعدی هزینه های بالای ورزشی از جمله تغذیه، پوشاک، لباس برای تمرین و مسابقه ای، مکملهای تغذیه برای جبران کمبود وزن بدنم که هزینه بالایی را در بر می گیرد. اما مهمترین دغدغه ی من که یک جوان 23 ساله هستم و در شرف ازدواج هستم؛ نبود شغل و مسکن است و به همین دلیل نمیتوانم ازدواج کنم که امروزه مهمترین نیاز یک جوان محسوب میشود و قابل انکار نیست.
علیرضا بخت ورزشکار و دارنده پنج طلای جهانی و سی و پنج طلای کشوری از مسئوولین درخواست نمود تا پیگیر مشکلات ورزشکاران، نخبگان و تمامی افرادی که بنحوی جهت این مملکت تلاش می کنند، باشند و از توانایی های آنان جهت پیشرفت جامعه برنامه ریزی کنند.
وی افزود: در زمینه های علمی، فرهنگی ورزشی؛ دوستان زیادی از همین شهر و استان در سطح آسیایی و جهانی داشتیم که متأسفانه بدلیل بی توجهی به کشورهای بیگانه روی آوردند که امیدواریم با تدبیر دلسوزانه مسئوولین شاهد این مسائل نباشیم.
وی در پایان از خانواده، مربیان از جمله و عزیزانی که به رشد و شکوفایی کمک نمودند از جمله آقایان میرشکاری خانواده ی عزیزم و مربیان عزیزم جناب آقای علی میرشکاری، مردانی، و عزیزانی که در این مسیر همراهی و همیاری کردند، تشکر نمود.

خبرمرتبط:

مراسم استقبال مسئولین دشتستان از مدال آور طلای فاینال گرند پری جهانی+ تصاویر

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group