پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با پایان یافتن فصل کوخه نشینی و عملیات مبارزه با صید غیر قانونی پرندگان شکاری که از ابتدای مهر ماه در بیشتر شهرهای این استان آغاز شده بود، ۲۰۴ کوخه تخریب و ۴۱۵ تور زنده‌گیری کشف شد.

به گزارش دیارجنوب، سید احسان موسوی روز یکشنبه اعلام کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر امسال پیش از آغاز مهر ماه با آماده سازی ناوگان خودرویی و موتوری و افزایش جیره غذایی نیروها، خود را برای حضور مستمر در مناطق هدف کوخه نشینان و شکارچیان متخلف مهیا کرد تا با صید و قاچاق پرندگان شکاری مقابله کند.
وی افزود: در پایان بیش از ۲ ماه فعالیت کوخه نشینی شکارچیان به منظور زنده‌گیری پرندگان شکاری، ۷۹۷ نفر روز ماموریت از سوی نیروهای یگان حفاظت این استان انجام شد که در نتیجه ۱۵ متخلف کوخه نشینی دستگیر و ۴۵ نفر نیز در حین این گشت‌ها متواری شدند.

kookhe
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: به دنبال این اقدامات امسال ۴۴ بهله دلیجه و ۲۷۷ قطعه قمری و دیگر پرنده‌ها از این کوخه‌ها کشف و در دامان طبیعت رها سازی شدند.
موسوی با اشاره به همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان بوشهر برای مقابله با قاچاقچیان پرندگان شکاری، اعلام کرد: در پایان فصل زنده‌گیری این پرندگان، ۶ بهله بالابان، بحری و شاهین و هشت هوبره کشف و سه باند قاچاق این پرندگان متلاشی شدند.
وی گفت: این سه باند قاچاق از گروه‌های حرفه‌ای این کار بودند که سال‌ها بود مبادرت به این تخلف می‌کردند و در خلال این کشف و دستگیری ۲ نفر از اعضای مهم آنها دستگیر شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: این پرنده‌های شکاری در معرض خطر انقراض پس از طی مسیری طولانی به استان بوشهر مهاجرت می‌کنند و شایسته است که مهمان‌پذیری شایسته‌ای از آنها داشته باشیم.
موسوی افزود: قانونگذار قوانین سختی برای مقابله با این تخلف در نظر گرفته و بر اساس قانون ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست، متخلفان برای شکار هر بهله شاهین، بحری و بالابان ۲۰۰ میلیون و برای شکار هوبره ۳۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند.
کوخه نشینی حقه‌ای است که شکارچیان غیر قانونی برای زنده‌گیری پرنده‌های شکاری و قاچاق آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس به کار می‌گیرند./ ایرنا

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group