پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه تا روز یکشنبه هفته آینده خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می شود گفت: در این مدت دمای هوا کاهش می یابد.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز پنجشنبه دراین ارتباط اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر امروز سرعت وزش بادهای شمالی افزایش می‌یابد و با تداوم وزش آن تا پایان روز یکشنبه هفته آینده خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت دمای هوا نیز روند کاهشی خواهد داشت.
وی گفت: امروز نیز بر روی دریا (غالباً مناطق مرکزی و جنوبی) با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.

bad moj
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: بر این اساس آسمان منطقه صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، بر روی دریا بخصوص در نواحی مرکزی و جنوبی استان گاهی بارش پراکنده باران و رعدوبرق، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و گاهی افزایش ابر پیش بینی می‌شود.
وی گفت: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و از بعد از ظهر در مناطق مرکزی و جنوبی بر روی دریا ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مساعدی بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و در مناطق مرکزی و جنوبی از عصر امروز ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی متر خواهد بود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group