سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با ترفند کمک به افراد نیازمند به‌بهانه شب یلدا هشدار‌داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا:سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص این خبر اظهار‌داشت:در طی روز‌های اخیر با‌توجه‌به نزدیک شدن شب یلدا مجرمان سایبری با انتشار آگهی‌ به‌بهانه کمک به افراد نیازمند از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.
این مقام انتظامی با‌اشاره به‌این‌که مجرمین سایبری با‌تبلیغات فریبنده و انتشار عکس از زندگی افراد نیازمند و با بیان این‌که مبالغ دریافتی در میان خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد ،سعی دارند احساسات کاربران فضای مجازی را تحریک کرده و از آنان کلاهبرداری کنند.

kolahbardari yalda
این مقام سایبری افزود :در این روش ،کلاهبرداران سایبری با‌انتشار آگهی‌های فریبنده، قراردادن شماره حساب و شماره کارت در آن از کاربران فضای مجازی می‌خواهند به این شماره حساب‌ها و شماره کارت‌ها پول واریز نمایند.
سرهنگ الوانی با‌اشاره به‌این‌که مجرمین سایبری همیشه در‌کمین هستند تا از کاربران فضای سایبر کلاهبرداری کنند،به شهروندان توصیه کرد: با‌توجه‌به نزدیکی شب یلدا و افزایش چشمگیر تبلیغات مجرمان سایبری در فضای مجازی، به تبلیغات اغواکننده و فریبنده تبهکاران سایبری در این خصوص توجه ننموده و فریب آنان را نخورند و چنانچه قصد دارند مبلغی را برای تامین نیازمندی‌های خانواده‌های مستمند واریز کنند،حتما این مبلغ را به شماره حساب‌هایی که از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور معرفی می‌شود ،واریز نمایند.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند وهمچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group