يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

جشنواره فرهنگی، ورزشی و روستایی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در زمین چمن روستای بنداروز شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از سخن مردم: این جشنواره با حضور مسئولین شهرستان همراه با برنامه های متنوع به همت کانون بسیج ورزشکاران شهرستان دشتستان برگزار شد.
سرهنگ مهدوی مرتضوی مسئول کانون بسیج ورزشکاران شهرستان دشتستان در آیین برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی جهادی روستایی که در روستای بنداروز شهرستان دشتستان برگزار شد، گفت: بسیج به عنوان یک فرهنگ و تفکر است که دارای گفتمان غیرت معنویت و شجاعت و استقلال و آزادگی است و هیچ کس در این فرهنگ، اسیر خواسته های حقیر نمی شود.
وی در این جشنواره که بمناسبت هفته بسیج برگزار شده بود، با اشاره به فرهنگ و نقش بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های بسیج به عنوان یک نهاد پیشگام و مکمل در توسعه ورزش را گسترده توصیف کرد و گفت: با توجه به مردمی بودن و گستردگی شبکه بسیج در همه آحاد و اقشار جامعه انتظار می‌رود از ظرفیت این نهاد در جهت حل مسائل و مشکلات روستاها هرچه بیشتر و مؤثرتر استفاده شود.
سید محمد جواد مهدوی اظهار داشت: بسيج را بايد يكي از نهادهاي تأثيرگذار در ورزش بخصوص توجه به نوجوانان و جوانان دانست، نهادي كه تاكنون ورزشكاران زيادي را به عرصه قهرماني معرفي كرده است.
مصطفی بارگاهی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری دشتستان با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه وتنومند انقلاب اسلامی است که امروز شاهد پیشرفت و آبادانی در کشور عزیزمان هستیم.

jashnvare bondarouz 1
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری دشتستان بااشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جلسه شورای عالی فرهنگی که خواستار ترویج و توسعه ورزش‌های سنتی بودند افزود: یکی از وظایف اصلی اداره کل ورزش و جوانان احیا و تقویت بازی های بومی و محلی هست، ما هم در این راستا بازیهای بومی و محلی را که یکی از برنامه های شاخص در حوزه شهرستان را پیگیری می‌کنیم.
مصطفی بارگاهی یادآورشد: بازی های بومی محلی یکی از اهداف جشنواره ها است که در روستاها برگزار می‌شود، احیا و تقویت بازی های بومی محلی و همچنین زیرساخت‌های لازم جهت این بازی ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری دشتستان از ویژگی‌های مهم بازی‌های بومی محلی را تحکیم ارزش‌ها و فرهنگ در جامعه بیان واضافه نمود:در شرایط فعلی که رقابت در فضای واقعی خود را به بازی های مجازی داده است، احیای بازی های بومی، محلی راهکاری مناسب برای سر زندگی جامعه و به ویژه نسل جوان است،ما باید به سمت ورزش‌هایی که در حوزه بومی محلی وجود دارند حرکت کنیم زیرا این بازی‌ها از دل فرهنگ و شعور متعارف جامعه استخراج شده‌اند.
مصطفی بارگاهی معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری دشتستان ضمن آرزوی توفیق و موفقیت برای همه ورزشکاران از همه کسانی که جهت برگزاری این جشنواره تلاش و کوشش نمودند تشکر نمود.
در این جشنواره حسین پور رییس اداره ورزش و جوانان دشتستان بر توجه به رفع کمبودات روستاها در امر ورزش تاکید و این جشنواره را بسیار با اهمیت دانست.

jashnvare bondarouz 1
محمد حسین پور رئیس اداره ورزش جوانان شهرستان دشتستان با تبریک هفته بسیج گفت: بر خود خود می بالیم که خدمتگذار برادران وبسیجیان هستیم که پا در عرصه ورزش نهادند و بر خود وظیفه می دانیم در تمام مراحل ورزشی وپرورشی فرزندان قدم برداریم و وظیفه خودمان را در این نوع حوزه به معرض ظهور بگذاریم و در تمام میادین ورزشی حضور یابیم و تمام بسترهای ورزشی را برای شما فراهم کنیم.
رئیس اداره ورزش جوانان شهرستان دشتستان درادامه با اشاره به اینکه باید به بازی‌های بومی محلی به عنوان یک سرمایه فرهنگی نگاه کردافزود: توسعه و ترویج ورزش های بومی ،محلی علاوه بر افزایش سلامت و کمک در بهبود سیستم بدن و تبلیغ زندگی سالم، تمرین همدلی باعث افزایش مشارکت‌پذیری، حس تجربه در محیط واقعی وهمچنین افزایش نشاط اجتماعی را در بر خواهد داشت.
در این مراسم که مصطفی بارگاهی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری دشتستان، سرهنگ پاریاو مسئول سازندگی سپاه جوادالائمه (ع)دشتستان ورئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان حضور داشتند، رزمی کاران جودو روستای بنداروز به هنرنمایی پرداخته و سپس برخی بازیهای بومی محلی برای نوجوانان و جوانان این روستا برگزار و در پایان هدایایی به آنان اهدا گردید.

jashnvare bondarouz 1jashnvare bondarouz 1jashnvare bondarouz 1jashnvare bondarouz 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group