يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نهایی شدن پرداخت ۳ ماهه کارانه علی‌الحساب تعرفه پرستاری در بیمارستان‌های دانشگاهی استان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، دکتر حسن ملکی زاده روز چهارشنبه اظهار داشت: دستورالعمل پرداخت کارانه گروه پرستاری شاغل در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و شیوه باز توزیع آن در آبان ماه سال جاری از سمت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ‌شده ولی مقررشده است پرداختی اولیه به همکاران کادر پرستاری فعلاً در قالب علی‌الحساب ۳ ماهه صورت گیرد.
وی تصریح کرد: اعتبار علی‌الحساب پرداختی با توجه به بخشنامه ابلاغی معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بر اساس میانگین ۳ ماهه آخرین کارانه پرداختی ضربدر ضریب 2.2 جهت مشمولین قانون مربوطه و پرداخت به مدیران پرستاری، سوپروایزرها و سرپرستاران بیمارستان‌ها نیز با ضریب 1.2 دهم تا 1.6 پرستاران همان مرکز انجام خواهد شد.

maleki o pezeshki b
دکتر ملکی زاده افزود: محاسبات اولیه در کلیه بیمارستان‌های دانشگاهی استان بوشهر انجام و اعتبار هر بیمارستان نیز به‌حساب مرکز مربوطه واریز شده و طی هفته جاری به‌حساب همکاران کادر پرستاری مشمول واریز خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بر اساس قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سهم سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای بسته خدمات و مراقبت‌های پرستاری، در بخش بستری و بستری فوریت‌های پزشکی (اورژانس) ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد تعیین شده است.
وی اظهار داشت: امیدواریم با اجرای تعرفه‌های پرستاری در مراکز، به سمت اجرای عدالت در پرداخت‌های نظام سلامت حرکت کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: اعتبار ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی که در بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری علاوه بر مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان از قبل که برای اجرای تعرفه گذاری برای کل کشور در نظر گرفته شده بوده نیز مصوب شده است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group