جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به استان، گفت: تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

به گزارش دیارجنوب، هادی سالاری روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه در این باره اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد اواخر وقت امروز با نفوذ سامانه بارشی به استان، ضمن افزایش پوشش ابر و سرعت وزش بادهای جنوبی، وقوع بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش بینی می‌شود. خلیج فارس نیز طی این مدت به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود، طی این مدت دمای هوا نیز روند کاهشی خواهد داشت.

baran genave
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داد.
سالاری تاکید کرد: از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر (به‌ویژه مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس) خودداری شود و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.
وی تصریح کرد:آسمان صاف تا قسمتی ابری، افزایش ابر از شب در مناطق شمالی و مرکزی به‌تدریج وزش باد و طی ساعاتی بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را متغیر به‌تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و از شب در مناطق شمالی و مرکزی به تدریج ۱۶ تا ۴۰ گاهی بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.
سالاری با بیان اینکه ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر از شب در سواحل شمالی و مرکزی به‌تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود، افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت ۰۸:۳۲، مد ساعت ۱۶:۰۵ خواهد بود./ ایسنا

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group