جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی این استان تفویض اختیار لازم به فرمانداران انجام شده تا از این طریق بتوانند رونق تولید به عنوان یکی از راهبردهای مهم اقتصادی را تحقق بخشند.

به گزارش دیارجنوب، علی باستین روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کنگان اظهار کرد: با تفویض اختیار صورت گرفته به فرمانداران پیش بینی می‎شود مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استان بوشهر با سرعت و شتاب بیشتری از سر راه برداشته شوند.
وی بیان کرد: با این اقدام برای رفع معضل‌های فراروی تولید، تمرکززدایی از مرکز استان انجام شده تا نشست بررسی مشکلات واحدها در بازدیدهای میدانی و نشست‌های پیرامونی آن انجام شود.
باستین ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان بوشهر تامین مالی بویژه در بخش سرمایه در گردش است که تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

vahed tolidi
وی افزود: در این زمینه ابتدا واحدهای اولویت‌‍‌دار شهرستان‌ها شناسایی و سپس تسهیلات موردنیاز آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تصویب و از طریق بانک‌های عامل به آنها پرداخت خواهد شد.
معاون استاندار بوشهر گفت: در همین راستا مدیران مرتبط با حوزه تسهیلات بانک‌ها نیز به شهرستان فرخوانده شدند تا با حضور آنها در نشست‌های کارگروه رفع موانع تولید تصمیم‌های مهم و موثرتری برای حل واحدها گرفته شود.
باستین اظهار کرد: در شهرستان کنگان نیز مشکل تامین مالی مانع رونق گرفتن فعالیت‌های تولیدی شده است که در این راستا باید دستگاه‌های مربوطه مانند اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی در قالب کارگروه تخصصی زمین موردنیاز تولیدکنندگان را تامین کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: همجواری شهرستان‌ کنگان با پالایشگاه‌های گازی فرصت مناسبی برای کارآفرینی ایجاد کرده است که باید با تامین زمین نسبت به افزایش فرصت‌های شغلی در شهرستان اقدام شود.
مهدی صفوی ادامه داد: در سال ۱۳۸۵، ۲۲۰ هکتار زمین برای احداث شهرک صنعتی کنگان امکان سنجی شد که از این میزان ۳۰ هکتار آن با تامین زیرساخت‎های مناسب عملیاتی شد.
وی اظهار کرد: در ادامه با اجرا پروژه جاده وفاق روند واگذاری زمین به فعالان بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه تولید متوقف شده است که تلاش‌های جدی برای رفع این مشکل آغاز شده است.
در این نشست مشکل ۹ واحد تولیدی شهرستان کنگان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم‌های برای رفع آنها گرفته شد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group