شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: چهارمين رويداد نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته با رویکرد دانش بنیان از تاریخ 27 الی 30 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر برگزار می شود.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، ابوالقاسم محمد زاده روز یکشنبه 15 آبان ماه در گفتگویی اختصاصی اظهار داشت: کلیه فعالان صنعت خرما در زنجیره ارزش تولید، فرآوری، بسته بندی و تجارت داخلی و خارجی از مناطق مختلف کشور در چهارمين رويداد نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته بوشهر شرکت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان عضو پارک های علم و فناوری نیز آخرین دستاوردهای خود را بمنظور توسعه این صنعت در نمایشگاه تخصصی خرما ارائه مینمایند.
محمد زاده به حضور خود در نمایشگاه تخصصی خرمای شیراز و مزیت رقابتی این محصول در ایران برای صادرات اشاره کرد و گفت: کلیه سرمایه گذاران با حضور در نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته در بوشهر ضمن آشنایی با دستاوردهای این حوزه به رونق صادرات، توسعه بازارهای جدید و تنوع اقلام صادراتی کمک نمایند.

moaven samt b
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: از میزان تولید 7.5 میلیون تن خرما در جهان، 20 درصد آن معادل 1.5 میلیون تن از سوی کشورهای تولید کننده به سایر بازارهای جهان صادر می شود لذا استراتژی و راهبرد کلیه کشورهای تولید کننده خرما، توسعه صادرات این محصول است.
محمد زاده به میزان تولید خرما و صادرات این محصول در ایران اشاره کرد و گفت: سالانه حدود یک میلیون 100 تا یک میلیون 300 هزار تن خرما در ایران تولید می شود که 350 هزار تن از این محصول صادر می شود.
وی ادامه داد: وزارت صمت به کمک انجمن ملی خرمای ایران درحال تدوین چشم انداز و برنامه برای افزایش صادرات سالانه 15 درصد به میزان صادرات خرما هستند.
محمد زاده با اشاره به میزان تولید خرما و صادرات این محصول در استان بوشهر بیان داشت: تولید سالانه خرما در استان حدود 150 هزار تن است که 30 هزار تن از این محصول صادرات می شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: دو گونه غالب خرمای استان بوشهر از نوع کبکاب و زاهدی از ارقام متناسب با ذائقه مصرف کنندگان در بازارهای داخلی و خارجی هستند که بعنوان تولیدات خاص استان در سازمان جهانی توسعه مالکیت های معنوی ثبت شده اند.
وی از حضور هیئت های تجاری در نمایشگاه خرمای بوشهر خبر داد و گفت: خریداران خارجی نیز بمنظور انعقاد قرار داد برای خرید و صادرات خرما در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
محمد زاده خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه بین المللی خرما فرصتی برای ارائه آخرین اقدامات مراکز علمی و همچنین تجربیات بخش خصوصی کشور برای تعالی و توسعه این صنعت با اولویت مباحث دانش بنیان، افزایش بهره وری تولید، کارآمدی صنایع بسته بندی و فرآوری، ایجاد ارزش افزوده، افزایش سرانه مصرف خرما و بازاریابی است.

حضور معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در نمایشگاه تخصصی خرمای شیراز

namayeshgah shiraz 1

namayeshgah shiraz 1

namayeshgah shiraz 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group