شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

استاندار بوشهر از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸۸۸ طرح عمرانی در هفته دولت خبر داد و گفت: شهرداری‌ها طبق وظایف خود باید هرسال یک پروژه ماندگار اجرا کنند و اساسنامه منطقه آزاد نیز به‌تازگی تصویب‌ و مشاور آن به دنبال مطالعات و جانمایی است.

ایمان خوشقدم، به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی زاده عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه خبرنگاران را همواره به‌عنوان معاون پنجم خود میدانم اظهار داشت: خبرنگاران باید صداقت در عمل و گفتار داشته باشند.
وی اضافه کرد: اگر قلم و مجاهدت در راه خدا باشد جزو اصحاب مورد محبوب خداوند قرار خواهید گرفت.
استاندار بوشهر هفته دولت را فرصت مغتنمی دانست تا خدمات دولت به مردم تبیین شود و گفت: 705 طرح به ارزش 2700 میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح و 183 طرح عمرانی با اعتباری بالغ‌بر 4100 میلیارد تومان عملیات آن آغاز خواهد شد.
استاندار بوشهر نسبت رشد طرح‌های افتتاح و آغاز عملیات اجرایی امسال را به سال قبل 50 درصد عنوان کرد و ابراز داشت: در حوزه اقتصادی 15 طرح بزرگ بااعتبار 15 هزار میلیارد تومان و 5/9 میلیارد دلار آغاز خواهد شد.
وی در ادامه بیان داشت: 4 طرح پتروشیمی در هفته دولت به ارزش 5/4 میلیارد دلار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ostandar nashast dolat 1

محمدی زاده از بهره‌برداری 36 طرح اقتصادی به ارزش 1118 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: 315 هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی عملیات اجرایی آن ا؛ از خواهد شد که ماحصل آن اشتغال 9477 نفر خواهد بود.
استاندار بوشهر از توافق مسئولیت‌های اجماعی نفت در استان با رقمی بالغ‌بر 1377 میلیارد تومان خبر داد و اذعان داشت: این رقم برای سال‌های بعد مبنای محاسبات مسئولیت اجتماعی خواهد بود که سالیان سال با آن مشکل داشتیم.
وی در تشریح توافق مسئولیت‌های اجتماعی نفت گفت: جذب منابع انسانی، خرید کالا، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر موضوعات ازجمله موارد توافق شده مسئولیت‌های اجتماعی نفت است.
استاندار بوشهر در خصوص مدیریت خوب آب و برق در تابستان سال جاری صحبت‌هایی را بیان کرد و در خصوص سن مدیران منصوب‌شده در استان گفت: اساس کارمان تقویت و همدلی بوده و درمجموع سن مدیریتی استان نسبت به دوره قبل 5/2 سال جوان‌تر شده است.
وی در ادامه بیان داشت: اختلافات در بوشهر از قدیم وجود داشته و باوجود مهمان‌نوازی کمتر به خودمان کمک کرده‌ایم.
محمدی زاده تأکید کرد: جامعه‌ای که در آن وحدت و امنیت باشد همواره شاهد پیشرفت و توسعه خواهد بود.

ostandar nashast dolat 1

وی مدیران دستگاه‌های اجرایی را موظف به پاسخگویی رسانه‌ها کرد و گفت: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی جدول مصاحبه مدیرانشان با رسانه‌ها را باید تنظیم کنند.
محمدی زاده در تشریح اقدامات در حوزه فرهنگ و هنر ابراز داشت: اعتبار مجتمع فرهنگی نیمه‌کاره در عسلویه و برازجان تأمین شد تا در آینده شاهد تکمیل شدن آن باشیم.
وی از پیگیری حل مشکل ته لنجی، ادامه پروژه راه‌آهن و تجهیز خانه مطبوعات خبر داد و در خصوص اشتغال زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست اظهار داشت: 2500 میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال خرد و روستایی تأمین‌شده است.
استاندار بوشهر در خصوص آخرین اقدامات منطقه آزاد بوشهر گفت: بعد از مصوبه به دلیل نداشتن اساسنامه پیگیر آن شدیم که به‌تازگی این اساسنامه تصویب‌شده و مشاور آن به دنبال مطالعات و جانمایی است.
وی بابیان اینکه 20 درصد مصرف آب و برق غیرمجاز استان در اطراف برازجان است در خصوص پروژه‌های کلان شهرداری‌ها اذعان داشت: شهرداری‌ها در مرکز شهرستان موظف هستند در هرسال یک پروژه ماندگار اجرا کنند که در شهر برازجان پروژه دیوار حفاظتی رودخانه‌های فصلی و در گناوه احداث پل ورودی جزو پروژه‌های ماندگار شهرداری‌ها در سال جاری است.
محمدی زاده از تأمین اعتبار ادامه ساخت بیمارستان‌های فاطمه زهرا (س) بوشهر و 17 شهریور برازجان خبر داد و گفت: ادامه ساخت این دو بیمارستان در نیمه دوم سال خواهد بود.
استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی 2 هتل در شال استان خبر داد و در خصوص آخرین وضعیت مصوبات سفر رئیس‌جمهور بیان داشت: اعتبار مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأمین‌شده و طرح‌های آن در حال انجام است که بخشی از آن در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
گفتنی است در پایان این نشست از 4 خبرنگار پیشکسوت استان با اهداء لوح تجلیل به عمل آمد.

خبر مرتبط:

نشست استاندار بوشهر با اصحاب رسانه برگزار شد+ تصاویر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group