جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس ارزیابی های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته گذشته با تغییر رنگ شهرستان تنگستان از نارنجی پرخطر به قرمز خیلی پرخطر کرونایی شمار شهرستان‌های قرمز این استان افزایش یافته است.

به گزارش دیارجنوب، قاسم برجویی فرد روز شنبه در این ارتباط اظهار کرد: براین اساس هم اکنون شهرستان‌های گناوه، دیلم و تنگستان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند.
وی بیان کرد: همچنین براساس ارزیابی‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان دشتستان از زرد با خطر متوسط به نارنجی پرخطر در زمان حاضر شهرستان‌های دشتی و دشتستان در وضعیت نارنجی پرخطر کرونایی قرار دارند.
برجویی فرد ادامه داد: شهرستان‌های بوشهر، دیر، کنگان، جم و عسلویه نیز در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار دارند.

b corona ghermez
وی یادآور شد: براساس ارزیابی‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۳۰ درصد قرمز، ۲۰ درصد نارنجی و ۵۰ درصد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند کاهشی ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا در استان بوشهر از ۱۵ فروردین سال جاری افزود: بر این اساس از اوایل تیرماه تاکنون روند بستری‌های مثبت کرونا از هشت بیمار به ۱۱۰ نفر افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: همچنین با وجود اینکه در خرداد ماه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشده بود اما از تیرماه تاکنون شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان به ثبت رسید.
برجویی فرد ادامه داد: آمارها و شمار مراجعان به مراکز بهداشتی استان بوشهر بیانگر سیر افزایشی بیماری کووید ۱۹ در این استان است و می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مقید باشند تا دچار پیک دوباره بیماری نشویم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از بین نرفته و همچنان وجود دارد گفت: مردم در اجتماع ها، مکان‌های شلوغ و فضاهای سرپوشیده نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مقید باشند.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده شیوع ویروس کرونا در مناطق گرمسیری بویژه در فصل تابستان به دلیل استفاه از وسایل خنک کننده، بسته بودن فضا و نبود تهویه مناسب نسبت به دیگر مناطق خوش آب و هوا بیشتر است برهمین اساس می‌طلبد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.
برجویی فرد اظهار کرد: تلاش می شود با همکاری مردم قبل از ورود به پیک جدید زنجیره انتقال ویروس در استان بوشهر قطع شود.
وی تاکید کرد: یادمان باشد تابستان گذشته در پیک پنجم کرونا طی ۲ تا سه هفته سراسر کشور در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار گرفت و مرگ روزانه ۸۰۰ نفر در کشور رقم خورد.
برجویی فرد گفت: در زمان حاضر ۱۰۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری که از این شمار پنج بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۸ هزار و ۳۹ نفر در استان بوشهر به کرونا مبتلا و ۲ هزار و ۲۱۰ نفر نیز به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group