پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان بوشهر گفت: برداشت "خارک" (نخستین مرحله میوه و نوبرانه درخت نخل ) از سطح ۳۱هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نخیلات این استان آغاز و به بازار عرضه شد. 

به گزارش دیارجنوب، خسرو عمرانی روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: پیش بینی می‌شود امسال هشت هزارتن محصول نخیلات استان بوشهر در مرحله نخست برداشت و نوبرانه (به صورت خارک) به بازار داخلی عرضه شود.
وی با بیان اینکه برداشت خارک از هفته جاری در استان بوشهر آغاز شده است اضافه کرد: مهمترین ارقام خارک در استان بوشهر برحی، حاج باقری و قندی است.
عمرانی ادامه داد: همچنین در سال‌جاری پیش بینی می‌شود بیش از ۴۶ هزارتن محصول نخیلات استان بوشهر در مرحله دوم و به صورت "رطب" برداشت شود.
وی با بیان اینکه برداشت رطب با رقم زودرس استعمران آغاز می‌شود در استان بوشهر آغاز می‌شود اضافه کرد: کبکاب و شهابی مهمترین ارقام نخیلات این استان به شمار می‌روند که محصول آنها به صورت رطب قابل عرضه به بازار است.

photo kharak
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:با توجه به توسعه طرفیت سردخانه های تخصصی محصول خرما، امکان ذخیره محصول رطب در این استان وجود دارد که این امر کمک شایانی به تنظیم بازار این محصول و کاهش ضایعات خواهد کرد.
وی یادآور شد: در زمان حاضر ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن فضای سردخانه ای در استان بوشهر ایجاد شده است.
عمرانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال‌جاری ۱۶۴ هزارو ۵۰۰ تن انواع محصول خارک، رطب و خرما در استان بوشهر تولید و روانه بازار شود.
سطح نخیلات استان بوشهر۳۴ هزار هکتار است که ۲هزارو ۷۰۰ هکتار از این نخیلات غیر بارور هستند./ ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group