پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دشتستان، میزان برداشت سالانه بادمجان در شهرستان را ۹ هزار تن عنوان کرد و گفت: عدم رعایت الگوی کشت مهمترین عامل ضرر کشاورزان است.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دشتستان در این ارتباط اظهار داشت: بادمجان در شهریور و مهرماه بصورت نشا در زمین های اصلی کشت می شود و حدودا 300 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان به این محصول اختصاص دارد.
داود عادلیان در ادامه به خبرنگار دیارجنوب گفت: برداشت بادمجان در این شهرستان از آذرماه آغاز شده و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

adeliyan d dashtestan jahad
وی میزان برداشت سالانه این محصول در شهرستان دشتستان را ۹ هزار تن عنوان کرد و افزود: سطح زیرکشت بادمجان در این شهرستان حدود 300 هکتار و متوسط عملکرد تولید این محصول 30 تن در هکتار است.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دشتستان گفت: میزان برداشت این محصول تا پایان سالجاری بین 8 تا 9 هزار تن پیش بینی می شود.
وی بیش از 95 درصد از کشت این محصول در شهرستان را خارج از فصل عنوان کرد و افزود: حوزه های حومه برازجان، وحدتیه و تنگ ارم از مناطق مهم تولید این محصول در شهرستان هستند.

bardashte bademjan borazjan 1
عادلیان درخصوص الگوی کشت این محصول و راهکارهای ارائه شده برای متضرر نشدن کشاورزان، گفت: سالانه سطح الگوی کشت استان و شهرستان به کشاورزان اعلام می شود که متاسفانه با توجه به اینکه نیمی از کشاورزان چاه های غیر مجاز دارند؛ به این ابلاغ تمکین نکرده و در نهایت بدلیل کشت مازاد در سطح کشور متضرر می شوند.
وی در ادامه به خبرنگار دیارجنوب گفت: متاسفانه سازمان جهاد کشاورزی با توجه به تعداد بسیار زیاد کشاورزان، گستردگی اراضی و نداشتن اهرم قضایی تاکنون به طور قانونی موفق به کنترل این افراد نشده است.

bardashte bademjan borazjan 1
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دشتستان در ادامه اضافه کرد: جهاد کشاورزی موظف است به مزارعی که الگوی کشت را رعایت می کنند سرکشی و توصیه هایی در زمینه زراعی، آبیاری، کنترل آفات و بیماری بصورت مشاوره ارائه دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کود اوره با نرخ یارانه، کودهای فسفات و پتاس با قیمت نیمه یارانه ای به مزارعی که الگوی کشت را رعایت می کنند توزیع می شود.

/

خبر مرتبط:

تصاویر دیارجنوب از برداشت بادمجان در برازجان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group