پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

رد صلاحیت‌ برخی از داوطلبان انتخابات در دشتستان معادلات انتخاباتی در این شهرستان را تا حدودی تغییر داد.

به گزارش دیارجنوب، با اعلام رد صلاحیت برخی کاندیداهای مقتدر در این شهرستان پهناور تقریباً معادلات به هم خورد تا جایی که شاهد حضور دو کاندیدای مقتدر درصحنه هم‌اکنون باشیم.
رد صلاحیت چهره‌هایی همچون نوروزی و ستوده باعث شد چرخه میدان انتخابات در این لحظه به دست رضایی و دهقانفرد بیفتد البته چند کاندیدای دیگر حضور دارند که برای حضور در گود انتخابات تحرکات خاصی نداشته‌اند.
البته هر دوکاندیدای رد صلاحیت شده اعتراضات خود را ثبت کرده و به دنبال تائید شدن هستند ولی باید دید کدام‌یک به گود انتخابات بر خواهند گشت.
شنیده‌ها حاکی از این است که طرفداران محمدحسین ستوده و فتح‌الله نوروزی همچنان منتظر بازگشتشان به صحنه انتخابات بوده و چشم به‌روزهای آینده دوخته‌اند.
با تائید شدن رضایی و دهقانفرد دو کاندیداهای رقیب و البته همشهری درصحنه و اگر هر دوکاندیدای رد شده نتوانند به صحنه برگردند مطمعنا باید شاهد حضور آن‌ها در دفتر و ستاد دو کاندیدای رضایی و دهقانفرد باشیم.
رضایی که این روزها همچون سال‌های قبل با دعوت از معاون وزیر سعی در حل مشکلات و ارتقاء شهرستان دارد در روزهای تعطیل مجلس در شهرستان جلسات و برنامه‌هایی برگزار می‌کند.
دهقانفرد اندوخته تجربه دوره‌های قبل حضور در انتخابات را با خود به دوش می‌کشد سعی می‌کند در فضای خالی کاندیداهای مقتدر رد صلاحیت شده این بار بسیار محکم‌تر و دقیق‌تر در گود انتخابات قدم بردارد تا شاید این بار شاهد حضورش در بهارستان باشد.
درحالی‌که هفته‌های قبل سعی داشتیم نوع تحرکات و رفتارهای کاندیداها را بیان کنیم این رد صلاحیت‌ها باعث شد همه‌چیز به تائید شدن یا نشدن این کاندیداها معطوف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در مورد حوزه انتخابیه دشتستان گفت: ثبت‌نام نهایی در این حوزه انتخابیه 49 نفر و انصراف و عدم اعتراض 4 نفر بوده است.
پورات افزود: نتیجه بررسی هیأت نظارت برای 45 نفر شامل تائید 22 نفر، عدم تائید 15 نفر، عدم احراز 5 نفر و 3 نفر عدم شرایط ثبت‌نام بوده است.
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار کرد: لازم به ذکر است که تعداد افراد تائید صلاحیت شده این دوره نسبت به دوره انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی بیش از 11 درصد رشد داشته است.
پورات خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در بازه زمانی اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیأت نظارت هستیم که تا 19 دی‌ماه ادامه خواهد داشت و بعدازآن شورای نگهبان به مدت یک ماه فرصت رسیدگی به اعتراضات خواهند داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: در حال سازمان‌دهی عوامل شعب در استان هستیم و قطعاً از افراد باانگیزه و بی‌طرف استفاده خواهیم کرد.
پورات اذعان کرد: هیأت بررسی تبلیغات هم در استان تشکیل و به‌موازات ستاد پیگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، موضوعات مختلف را متناسب با شرح وظایف این هیأت دنبال خواهیم کرد.
خلیل رضایی رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر اظهار داشت: ۱۰۰ داوطلب معادل ۸۴ درصد از این داوطلبان، اعتراض خود را در سامانه ثبت کردند.
فرماندار دشتستان در ارتباط با فعالیت ستاد انتخابات دشتستان افزود: این ستاد به‌طور منظم و مرتب، فعال است و شرایط را برای حضور و مشارکت حداکثری مردم شهرستان با جمعیتی بالغ‌بر ۲۶۲ هزار نفر را در ۱۷۲ شعبه فراهم کرده است.
احمد بنافی در ارتباط با تعداد شعب بخش‌های شش‌گانه شهرستان گفت: بخش مرکزی ۷۲ شعبه، بخش شبانکاره ۱۸ شعبه، بخش سعدآباد ۳۰ شعبه، بخش بوشکان ۱۷ شعبه، بخش ارم ۱۸ شعبه و بخش آب پخش ۱۷ شعبه در انتخابات خواهند داشت.

 

خبر مرتبط:

دوازدهمین سری پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان ... (۱۴۰۲/۱۰/۱۴)

 سری یازدهم از پنجشنبه های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان ... (1402/10/07)

دهمین سری از پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان_ (۱۴۰۲/۰۹/۳۰)

 ایستگاه نهم پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان_ (۱۴۰۲/۰۹/۲۳)

 قطار پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان در مسیر اسفند به ایستگاه هشتم رسید... (۱۴۰۲/۰۹/۱۶)

 هفتمین سری از پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۹/۰۹)

 سری ششم پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان – پیش به‌سوی انتخاباتی پرشور ...(۱۴۰۲/۰۹/۰۲)

 پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان در ایستگاه پنجم - در مسیر بهارستان ...(۱۴۰۲/۰۸/۲۵)

 سری چهارم پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۸/۱۸)

 پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر انتخابات... (۱۴۰۲/۰۸/۱۱)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۸/۰۴)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان (۱۴۰۲/۰۷/۲۷)

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group