چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

در هفته‌های گذشته تکاپوی کاندیداها در شهرها و بخش‌های مختلف شهرستان دشتستان بررسی شد و باگذشت این روزها به انتخابات حساس نزدیک می‌شویم جایی که تیم‌ها و ستادهای اصلی شکل بهتری از خودشان نشان می‌دهند.

به گزارش دیارجنوب، در یک‌هفته‌ای که گذشت نتایج دور اول تائید صلاحیت کاندیداها بدست آن‌ها رسید و دراین ‌بین کاندیداهای رد شده هم اعتراض کردند و هم طبق شنیده‌ها به تهران برای پیگیری و رفع مشکلشان رفته‌اند.
اما در استان بوشهر 495 داوطلب در 4 حوزه انتخابیه از اول تا 22 مردادماه پیش ثبت‌نام کردند که در مرحله نهایی 264 داوطلب در 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر ثبت‌نامشان تائید شود.
در پایان در حوزه انتخابیه دشتستان 49 نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد 24 نفر تائید، 6 نفر رد و 18 نفر عدم احراز صلاحیت شد و یک نفر هم انصراف داد.

البته سخنگوی شورای نگهبان گفته ۵۲۸۸ داوطلبان اعتراض خود را به ردصلاحیتشان اعلام کرده اند و بر اساس قانون، هیئت نظارت استان‌ها و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ۵۰ روز مهلت دارند تا به این اعتراض‌ها رسیدگی کنندو پس از این مهلت نتیجه به داوطلبان اعلام خواهد شد.

چیزی که از این آمار مشخص شد این بود که طبق شنیده‌ها بعضی از کاندیداهایی که رد یا عدم احرازشده‌اند در حال رایزنی برای ورود به ستاد هم نوع و هم دیدگاه خود هستند یکی از داوطلبینی که این روزها در حال رایزنی برای ورود به ستاد داوطلب دیگری هست دریکی از روستاهای اطراف سعدآباد صحبت از داوطلب موردنظر خود را پیش کشیده است.

در این خصوص دو کاندیدای دیگر طبق شنیده‌ها در روستاهای بخش مرکزی و بخش ارم صحبت‌هایی در مورد کاندیداهای دیگر زده‌اند هرچند پیگیر تأییدیه خود هستند.
رئیس ستاد یکی از کاندیداها در مراسم سطح شهر برازجان صحبت از تشکیل ستاد در بخش‌های شهرستان را مطرح کرده و دیگر کاندیدا که خود را جزء نفرات اول می‌داند در صحبتی با این پایگاه خبری از تشکیل تیم‌های چند دسته‌ای در بخش های شبانکاره و آبپخش گفته است.
طبق نظر سنجی انجام شده همچنان در دشتستان رقابت داغ بین 4 الی 5 کاندیدا بوده که هرکدام به طریقی به دنبال تشکیل ستادهای وسیع‌تر و جذب آراء مردمی هستند.
در هفته‌های آینده فعالیت‌های کاندیداها در روستاها جمع‌بندی خواهد شد هرچند بیشترین رأی در شهر برازجان بوده ولی روستاها در افزایش آراء یک کاندیدا نقش بسیاری دارد ناگفته نماند باید منتظر تائید شدن احتمالی کاندیداهای رد شده یا رد شدن بعضی از کاندیداها در گام دوم بمانیم ولی این ریزش‌ها بی‌شک در انسجام دیدگاه ها ، تشکیل ستادهای قوی‌تر کاندیداها و مشخص شدن چهره‌های واقعی کاندیداهای حاضر در گود انتخابات نقش خواهند داشت.
برخی از داوطلبین در خصوص سری‌های قبلی بررسی انتخابات این پایگاه خبری گلایه کردند که در بررسی کاندیداها برخی در آخر یا وسط هستند یا چرا فلان داوطلب اول هست این در صورتی بود که در سری‌های بعدی نام‌ها در ردیف‌های مختلف موردبررسی قرار گرفت تا شائبه حمایت از کاندیداهای خاصی در ذهن ایجاد نگردد هرچند انتظار می‌رفت کاندیداها در این مقالات به دنبال ردیف نباشند.

 

خبر مرتبط:

 سری چهارم پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۸/۱۸)

 پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر انتخابات... (۱۴۰۲/۰۸/۱۱)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۸/۰۴)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان (۱۴۰۲/۰۷/۲۷)


.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group