شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۲ درصد افزایش به ۲۰۸۵ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش دیارجنوب ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه به بالاتر از ۲۱۰۰ دلار در هر اونس رسید. اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا بیش از پیش تاجران را مطمئن کرده که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را در اوایل سال آینده میلادی پایین می‌آورد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۲ درصد افزایش به ۲۰۸۵ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۷۳ درصدی به ۲۱۰۴ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات امروز به اوج ۲۰۱۱ دلار و ۳۹ سنت رسیده بود.

تاجران پس از اظهارات پاول تقریباً متقاعد شده‌اند که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در حال حاضر در اوج قرار دارد و مسیر پیش‌رو نزولی خواهد بود.

تاجران در حال حاضر ۷۰ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مارس سال آینده میلادی کاهش یابد.

اظهارات پاول ارزش دلار و نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا را در روز جمعه پایین آورد و جذابیت طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا افزایش داد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر اطلاعات اشتغال در بخش غیر کشاورزی آمریکا تمرکز کرده‌اند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند دورنمای نرخ بهره را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت نقره امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۸۷ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۴ درصد کاهش ۹۳۳ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group