چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

هرچه به اسفند ۱۴۰۲ و موعد برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم تب و تاب متقاضیان شرکت در این رقابت سیاسی و البته هواداران و حامیان کاندیداها بیشتر می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، برگزاری نشست‌های پرشمار و شرکت کاندیداها در محافل و اجتماعات مختلف و البته جذب نظر افراد اثرگذار جامعه، نمای نسبتا روشنی از سنگینی کفه‌ی ترازوی نامزدها در روستاها، شهرها و بخش‌های مختلف دشتستان به دست می‌دهد که می‌تواند برشی تقریبا روشن از وضعیت انتخابات اسفند را جلوی چشم شهروندان ترسیم کند.
در یادداشت پیش به بررسی فضای انتخاباتی دو شهر شبانکاره و آبپخش پرداختیم.
این‌بار به سراغ دو شهر بزرگ و تاثیرگذار دیگر در انتخابات پیش‌ رو رفته‌ایم.
شهر دالکی:
شهر دالکی به واسطه‌ی بافت جمعیتی و فضای اجتماعی خود همواره یکی از شهرهایی است که رای بالایی را به سبد کاندیداهای جبهه انقلابی (یا به تعبیر قدیمی‌تر: جبهه اصولگرا) ریخته است.
در دالکی به نظر می‌رسد در انتخابات اسفندماه دو کاندیدای شاخص احتمالی جبهه انقلابیون دست بالاتر را داشته باشند.
محمدحسین ستوده و ابراهیم رضایی!
طبق شنیده ها ستوده دارای پایگاه رای ویزه‌ای در دالکی است و ابراهیم رضایی از پایگاه رای خوبی در این شهر برخوردار خواهد بود.
دهقانفرد، ضیاء و نوروزی دیگر کاندیداهای احتمالی انتخابات آینده هستند که ممکن است رای قابل توجهی در دالکی به سبد خود بریزند.

شهر وحدتیه:
اسماعیل ضیاء کاندیدای احتمالی مجلس دوازدهم اهل وحدتیه است و به احتمال زیاد صاحب آراء قابل توجهی در این شهر خواهد بود.
رضایی و ستوده نیز فعالیتهای زیادی در این شهر انجام داده و هوادارانی را جذب جبهه خود کرده‌اند. پس از ضیاء، رضایی و ستوده از نوروزی و دهقانفرد می‌توان به عنوان کاندیداهای فعال در این شهر نام برد.
***
به نظر می‌رسد اسفندماه امسال در دو شهر دالکی و وحدتیه شاهد فضایی انتخاباتی تر از دوره قبل باشیم که البته باید تا اعلام نتایج پروسه تایید صلاحیت نامزدها صبر کرد و دید شمار کاندیداها و فضای فکر نفرات تایید صلاحیت شده چه طیفی از افکار عمومی جامعه را پوشش خواهد داد.

entekhabati deyarejonoub

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر روز شنبه این هفته اظهار داشت: بررسی گروه سنی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان بوشهر نشان می دهد ۱۰ نفر در گروه سنی ۳۰تا ۳۵ سال و یک نفر نیز در گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال سن دارند.

وی افزود: بیشترین شرکت کننده گروه سنی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان بوشهر مربوط به ۳۵تا ۴۰ سالگی با ۶۶ نفر داوطلب است.

پورات یادآور شد: همچنین از کل داوطلبان نمایندگی ۲۹ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا، ۲۱۲ نفر کارشناسی ارشد، ۱۴ نفر کارشناس و ۹ نفر نیز تحصیلات حوزی دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: همچنین ۷۰ نفر از داوطلبان نمایندگی در استان بوشهر ایثارگر هستند.

پورات ادامه داد: بیشترین شمار ثبت نام کنندگان با ۹۳ نفر مربوط به حوزه انتخابیه" بوشهر"، "گناوه" و "دیلم" و کمترین شمار ثبت نام کننده نیز مربوط به حوزه انتخابیه "دشتستان "با ۴۹ نفر است.

وی افزود: همچنین ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه "دشتی" و "تنگستان" و ۷۰ نفر نیز در حوزه انتخابیه "کنگان"، "دیر"، "جم" و "عسلویه "ثبت نام قطعی خود را کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: هم اینک هیات‌های اجرایی موضوع بررسی صلاحیت‌ها را با رعایت اصل بی‌طرفی و همچنین مر قانون آغاز کرده اند.

پورات ادامه داد: این فرایند از چهارم آبان آغاز و تا روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

.

خبر مرتبط:

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۸/۰۴)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان (۱۴۰۲/۰۷/۲۷)

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group