چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند ماه امسال برگزار می‌شود تا تکلیف راه یافتگان به بهارستان دوازدهم مشخص شود.

به گزارش دیارجنوب، اگرچه هنوز مراحل احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس طی نشده اما نگاهی به لیست کاندیداها و البته تحرکات انتخاباتی در گستره‌ی دشتستان نشان می‌دهد عزم کدام کاندیداها برای جلب اعتماد رای‌ دهندگان جدی است و بالطبع شانس موفقیت کدام نامزدهای انتخاباتی بیشتر است. امروز نگاهی خواهیم انداخت به وضعیت کاندیداها در دو شهر مهم آبپخش و شبانکاره تا ببینیم کیفیت فعالیت‌های تبلیغاتی غیررسمی نامزدهای احتمالی چگونه است.

بخش آبپخش:
در آبپخش که زادگاه دو کاندیدای انتخابات آینده یعنی ابراهیم رضایی و محمدرضا دهقانفرد است قرار داشتن این دو کاندیدای اصولگرا در کورس جلب رضایت بزرگان و طوایف این شهر موضوعی طبیعی است. رضایی که در دوره قبل توانست با جلب اعتماد اکثریت رای دهندگان دشتستاتی بر دهقانفرد و دیگر رقبا غلبه کند و راهی مجلس شود در این دوره نیز تلاش می‌کند گوی سبقت را از دیگر کاندیداها برباید و حضور خود در مجلس را برای ۴ سال دیگر تمدید کند. به نظر می‌رسد رضایی در آبپخش روی رای خانوادگی و خویشاوندی حساب ویژه‌ای باز کرده باشد. دهقانفرد نیز که خود را همچون رضایی فرزند آبپخش می‌داند و اتفاقا در آرای طایفه‌ای با دکتر رضایی تعارض منافع دارد (دکتر رضایی و دکتر دهقانفرد نسبت خویشاوندی دارند!) در تلاش است پس از تلاش‌های ناموفق دوره‌های گذشته این بار موفق به جلب اعتماد مردم آبپخش شود و از نگین سبز استان بوشهر (آبپخش) بستر رای مناسبی برای موفقیت در آزمون اسفندماه ۱۴۰۲ بسازد. شنیده‌ها حاکی است محمدحسین ستوده دیگر کاندیدای احتمالی مجلس دوازدهم نیز توانسته با جلب اعتماد شماری از اهالی محله‌های آبپخش و روستاهای اطراف، آنها را در انتخابات آینده همراه خود ببیند. دکتر ستوده نیز در آبپخش دارای بستر رای فامیلی است و احتمالا در محله‌هایی همچون بهرام‌آباد و قلایی آرای خوبی داشته باشد.
در این شهر همچنین فتح الله نوروزی فرماندار سابق دشتستان در تلاش برای جمع‌آوری سبد رای خوبی است. نوروزی که در زمان مسئولیت در فرمانداری دشتستان ارتباطات موثری ایجاد کرده حالا در آبپخش در حال رقابت با دکتر ستوده است تا آرای بیشتری از این شهر به سمت خود گسیل کند.

بخش شبانکاره:
در بخش شبانکاره با احتمال بیشتری می‌توان رقابت را میان محمدحسین ستوده و جوانشیر کدخداپور دانست. کدخداپور که یکی از پیشکسوتان حاضر در انتخابات این دوره است و ستوده که به عنوان یک سیاستمدار جوان در حال دیکته کردن خود به سپهر سیاسی دشتستان است هر دو اهل شبانکاره و دارای بستر رای خوبی در این منطقه هستند. امان الله شبانکاره دیگر کاندیدایی است که می‌تواند رای خوبی در این بخش برای خود جمع کند. فتح الله نوروزی نیز که اهل گناوه است به واسطه‌ی نزدیکی با بخش شبانکاره در تلاش برای کم کردن از سبد رای رقبا و جذب رای به سمت خود است. رضایی نیز که به‌خاطر تداخل رای با دهقانفرد در آبپخش نمی‌تواند با اطمینان روی رای آبپخش حساب باز کند تلاش گسترده‌ای را جهت جلب نظر رای دهندگان شبانکاره‌ای در دستور کار قرار داده و در تلاش است کاهش رای خود در آبپخش را با جلب حمایت رای دهندگان شبانکاره‌ای جبران کند.
بطور خلاصه می‌توان گفت در شبانکاره تا اینجای کار ستوده، کدخداپور و امان الله شبانکاره دست بالا را دارند و در آبپخش نیز نوروزی، دهقانفرد ستوده و رضایی از وضعیت بهتری نسبت به رقبا برخوردارند.

خبر مرتبط:

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان (۱۴۰۲/۰۷/۲۷)

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group