چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

طی دو هفتهٔ گذشته در پنجشنبه‌های انتخاباتی نگاهی اجمالی به فضای انتخاباتی شهرها و مناطق آبپخش، شبانکاره، وحدتیه و دالکی انداختیم این پنجشنبه انتخاباتی را به بلوک ارم و نیز شهر تأثیرگذار برازجان در انتخابات پیش رو اختصاص داده‌ایم.

به گزارش دیارجنوب، درحالی‌که زمان بررسی تائید صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی به پایان رسیده و طی روزهای آینده نتیجه تائید صلاحیت‌ها برای کاندیداهای انتخابات ارسال خواهد شد طی دو هفتهٔ گذشته در پنجشنبه‌های انتخاباتی نگاهی اجمالی به فضای انتخاباتی شهرها و مناطق آبپخش، شبانکاره، وحدتیه و دالکی انداختیم این پنجشنبه انتخاباتی را به بلوک ارم و نیز شهر تأثیرگذار برازجان در انتخابات پیش‌رو اختصاص داده‌ایم.
بلوک ارم:
در بخش ارم به‌واسطهٔ بافت اجتماعی و سیاسی خاصش باید منتظر احراز صلاحیت‌ها و اعلام نهایی اسامی کاندیداهای انتخابات ماند تا بتوان برآورد دقیق‌تری به دست داد اما آنچه مسلم است این است که بهروز رستمی و علی دریمی از شانس کسب رأی بالایی در این منطقه برخوردار خواهند بود.
رستمی و دریمی اهل همین دیار هستند و به‌طور طبیعی موردحمایت ویژهٔ همشهریانشان قرار خواهند گرفت. در کنار رستمی و دریمی باید از ستوده، رضایی به‌عنوان دیگر گزینه‌های مطرح و دارای شانس رأی در این منطقه یادکرد. ضمن اینکه حضور یا عدم حضور کدخداپور در میان کاندیداهای نهایی نیز می‌تواند از عناصر مهم در چینش پازل انتخابات در بلوک ارم به شمار برود.
برازجان:
شهر برازجان به خاطر جمعیت بالا و بافت سیاسی‌اش همچون سایر انتخابات در این دوره نیز می‌تواند نقش محوری در تعیین سرنوشت آزمون اسفند ۱۴۰۲ ایفا کند.
لقمان‌زاده، ستوده، نوروزی، رضایی، دهقانفرد و کدخداپور همگی در این شهر دارای شانس رأی هستند اما بالطبع دو نفر اول یعنی لقمان‌زاده و ستوده به خاطر سال‌ها زندگی و فعالیت در این شهر شرایطی بهتر از دیگر گزینه‌ها دارند هرچند ساکن بودن و فعالیت در شهر برازجان فقط در گرو ایجاد کانال‌های زنجیره‌ای و لابی‌گری در جهت جذب مردم به دست خواهد آمد وگرنه هیچ تأثیری نخواهد داشت.
جواد لقمان‌زاده که برازجانی است و سال‌ها معاونت و مدتی نیز سرپرستی فرمانداری دشتستان را در کارنامه دارد و نوروزی که مدت‌ها سکان فرمانداری دشتستان را در شهر برازجان در دست داشته و پیگیری و فعالیت مستمرش در ذهن مردم باقی‌مانده، ستوده نیز به‌واسطه سال‌ها فعالیت وزندگی خود و خانواده‌اش در برازجان شرایط خوبی در برازجان دارد حضور برادر محمدحسین ستوده در دوره گذشته شورای شهر برازجان می‌تواند یکی از نقاط مثبت این خانواده در انتخابات آتی باشد. رضایی که پدیده انتخابات گذشته بود و با حمایت‌های سیاسی توانست رأی اول دشتستان را کسب کند، دهقانفرد که یکی از کاندیداهای پرتکرار انتخابات قبلی مجلس بوده و تجربه جمع‌آوری رأی را دارد.
باید منتظر ماند و دید کنش‌ها و فعالیت‌های بعدی کاندیداها و گعده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و البته مذهبی در برازجان چگونه خواهد بود و نهایتاً کدام کاندیدا همای سعادت را بر دوش خود خواهد دید و کرسی دشتستان در بهارستان آینده را به خود اختصاص خواهد داد.

معاون سیاسی وزیر کشور این هفته درباره تبلیغات زودهنگام اظهار داشت: همین‌الان در این مقطعی که ما تا هجدهم فرصت است برای هیات های اجرایی، اگر کسی درگذشته اقدامی انجام داده باشد که احراز بشود این کار تبلیغات انتخاباتی است، این باید پاسخ بدهد الآن نمایندگان مجلس نماینده هستند ما می‌توانیم بگوییم نمایندگان هیچ کاری نباید بکنند یک وظیفه نمایندگی دارند، ولی اگر همین در مسیر اجرای وظایف نمایندگی اقدامی انجام بدهند که حالا دیگر می‌افتد به دوره هیات های اجرایی و بعد هم هیات های نظارت، به این برسند و اطمینان پیدا کنند این اقدام، اقدام تبلیغاتی است برابر قانون تخلف است و ارائه می‌شود به هیات نظارت، عرض کردم شاید فرد داوطلب بیاید اعتراض کند بگوید این نیست دلیل من این است و ادله ارائه بدهند ولی اگر نشود بله وقتی تخلف محسوب شود درنهایت در احراز نهایی حتماً برای هرکسی که تخلف کرده در مسیر تبلیغات تا زمانی که بخواهد انتخابات شکل بگیرد شورای نگهبان و هیات اجرایی می‌توانند عدم احراز بزنند بالاخره ما نباید از قانون تخلف کنیم.
اکبر پورات رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۹۳ نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، ۴۹ نفر در دشتستان، ۵۲ نفر در دشتی و تنگستان، ۷۰ نفر در کنگان، دیر، جم و عسلویه ثبت‌نام قطعی کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: با پایان فرایند ثبت‌نام وارد مرحله جدیدی خواهیم شد که اهمیت زیادی دارد و هیأت‌های اجرایی موضوع بررسی صلاحیت‌ها را با نگاه برابر و رعایت اصل بی‌طرفی و همچنین مر قانون آغاز خواهند کرد که این فرایند آغازشده و تا پنجشنبه ۱۸ آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

خبر مرتبط:

 پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر انتخابات... (۱۴۰۲/۰۸/۱۱)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۸/۰۴)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان (۱۴۰۲/۰۷/۲۷)


.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group