جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با برگزاری ارزیابی‌های مداوم در سال ۱۴۰۲ و کسب نتایج عالی نیروگاه اتمی بوشهر در یک چهارم اول (چارک اول) رتبه‌بندی برتر بین‌المللی نیروگاه‌های جهانی قرار گرفت.

به گزارش دیارجنوب ، رضا بنازاده رئیس نیروگاه اتمی بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک روز ملی فن‌آوری هسته‌ای اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر از ابتدای تولید انرژی تا پایان سال ۱۴۰۲، به میزان حدود ۱۰۳.۲ میلیون بشکه معادل نفت خام صرفه‌جویی کرده و از انتشار حدود ۶۳.۳۹ میلیون تُن انواع گازهای آلاینده زیست‌محیطی جلوگیری کرده است.

وی افزود: تولید برق هسته‌ای توسط نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون منجر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از تولید گازهای گل خانه‌ای شده است.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر با بیان این که نیروگاه اتمی بوشهر نماد بهره‌مندی ایران از یک منبع اقتصادی پایدار و مطمئن است، عنوان کرد: راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در آغازین سال‌های قرن ۲۱ یکی از عوامل توسعه پایدار است.

بنازاده یادآور شد: نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۲ سالی موفق با دستاوردهای متعدد را تجربه کرد که از جمله این مهمترین دستاوردها، تولید بیش از ۷.۶ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای بود که تأثیر بسیار مهمی در تأمین انرژی مورد نیاز کشور داشت.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ نیروگاه اتمی بوشهر دهمین سال بهره‌برداری و تولید برق خود را با حضور اقشار مختلف جامعه جشن گرفت.

تولید ۶۶ میلیارد کیلووات ‌ساعت برق
رییس نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در مجموع در سال‌های راه‌اندازی از سال ۱۳۹۰ و بهره‌برداری تجاری از مهرماه ۱۳۹۲ تا پایان ۱۴۰۲، به میزان ۶۶ میلیارد کیلووات‌ ساعت برق تولید کرده است.بنازاده یادآور شد: موجب افتخار است که این نیروگاه برق به عنوان اولین نیروگاه تولید برق هسته‌ای توسط متخصصان ارزشمند داخلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر با رعایت همه الزامات ایمنی و پایبندی به قوانین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از طی همه آزمایش‌های موفقیت‌آمیز به طور ایمن در مدار تولید قرار دارد.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر با اعلام این که نیروگاه اتمی بوشهر به طور مداوم مورد ارزیابی ارگان‌های فنی و نظارتی بین‌المللی قرار دارد، عنوان کرد: از جمله دستاوردهای ارزشمند سال ۱۴۰۲ برگزاری ارزیابی‌های مداوم و کسب نتایج عالی و قرارگیری این نیروگاه در یک چهارم اول (چارک اول) رتبه‌بندی برتر بین‌المللی نیروگاه‌های جهانی بود.

بنازاده گفت: در دوره‌های مختلف انجمن جهانی بهره‌برداران نیروگاه‌های هسته‌ای با انجام یک دوره ارزیابی جامع، ارتقاء جایگاه نیروگاه اتمی بوشهر را از نظر ضرایب ایمنی مورد تأیید قرار داده‌اند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی دارای شتاب و گسترش چشمگیری بود.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد: از اهداف توسعه بلندمدت صنعت هسته‌ای کشور، احداث و راه اندازی واحدهای جدید نیروگاهی است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group