جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: با همکاری شورای زکات استان، هزار و ۵۳۰ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان آماده دریافت زکات فطریه شهروندان هستند.

به گزارش دیارجنوب ، عباس روشن مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم دیندار استان بوشهر و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، اظهار داشت: امسال پویش زکات فطریه با شعار پرداخت هر خانواده حداقل یک فطریه برای رفع مشکل نیازمندان شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: پایگاه‌های کمیته امداد در مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر و همچنین معابر و میادین مرکزی شهرها به منظور جمع‌آوری فطریه، از شب عید فطر مستقر هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: هزار و ۵۳۰ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان بوشهر با همکاری دفاتر کمیته امداد، مساجد، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری، شورای زکات روستایی دهیاران و سایر موسسات مردم‌نهاد فطریه و کفارات مردم دیندار استان را جمع‌آوری می‌کنندکه از این تعداد پایگاه، ۵۰۹ پایگاه در حوزه شهری و هزار و ۲۱ پایگاه در حوزه روستایی برنامه‌ریزی شده است.

روشن خاطرنشان کرد: با هدف تسهیل در پرداخت زکات فطریه شهروندان، در کنار روش‌های حضوری، روش‌های غیر حضوری نیز پیش‌بینی شده و شهروندان می‌توانند از طریق کد دستوری #5*077*8877* زکات خود را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر نیز خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد ۴ شماره کارت مجازی به تفکیکل فطریه عام و سادات، کفاره عمد و غیرعمد برای هر شهرستان و یا بخش به صورت مجزا تعریف شده است که شماره کارت زکات فطریه عام 6037997950052879،زکات فطریه سادات 6037997950061144،کفاره غیر عمد 6037997950069410 وکفاره عمد 6037997950077686 است.
روشن یادآور شد: همچنین امسال با هماهنگی های انجام شده ظرفیتی فراهم شده است تا پرداخت زکات فطریه از طریق دستگاه‌های کارت خوان مستقر در نانوایی‌های سطح استان انجام شود و هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق این کارتخوان‌ها به صورت مستقیم زکات فطریه خود را به حساب کمیته امداد و نیازمندان اهدا نمایند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در پایان تاکید کرد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا مبالغ زکات جمع‌آوری شده در اولین فرصت، یعنی همان روز عید فطر به حساب مددجویان معززی که از قبل شناسایی شده‌اند واریز نماییم.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group