پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۶ درصدی نسبت‌به سال پیش‌از آن به ۶۴ میلیون و ۱۳۵ هزار تن رسید.

به‌ گزارش دیارجنوب، محمد شکیبی‌نسب در تشریح عملکرد یکساله بنادر استان بوشهر بیان کرد: در سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با افزایش ۴.۸ درصدی به ۱۰ میلیون و ۸۶۰ هزار تن افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: همچنین در همین مدت میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی نیز در بنادر استان با رشد ۶.۲ درصدی به ۵۳ میلیون و ۲۷۳ هزار تن رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در مدت یاد شده میزان ترانزیت در بنادر استان نیز رشدی خیره کننده داشت و با رشد ۲۷ برابری به ۲۶۵ هزار و ۴۵۹ تن افزایش پیدا کرد.

saderatkala
وی میزان صادرات نفتی از بنادر استان را در سال ۱۴۰۱، ۱۹ میلیون و ۷۲۶ تن عنوان کرد که در سال گذشته با افزایش ۱۴.۸ درصدی به ۲۲ میلیون و ۶۴۸ هزار تن رسید.
شکیبی‌نسب اضافه کرد: در سال گذشته همچنین ۱۳۸ هزار و ۸۸۵ TEU کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.
وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۲۷۱ هزار و ۱۶۶ نفر مسافر نیز در بنادر استان جابه‌جا شد که در این شاخص نسبت به سال پیش‌از آن رشد ۸.۷ درصدی حاصل شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ متوسط شناور‌های ورودی و خروجی از بنادر استان ۷ هزار و ۴۰۰ فروند بود که از این شمار، حدود پنج هزار شناور زیر یک هزار تن بوده است.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group