جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

کتاب " ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌های قضائی" نوشته " مهران زاهدیان" روز دوشنبه در آیینی در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش دیارجنوب ، رییس کل دادگستری استان بوشهر در این آیین گفت: کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌های قضائی در قالب ۱۴ فصل و ۲ جلد به رشته تحریر درآمده است.

" مهدی مهرانگیز " اظهار کرد: نویسنده این کتاب رییس دادگستری شهرستان عسلویه است و در این کتاب با نثر روان و ساده مسائل حقوقی را تشریح کرده است.

رییس دادگستری شهرستان عسلویه و نویسنده این کتاب نیز گفت: در این کتاب به بیشتر دعاوی حقوقی پرداخته شده و به سوالات احتمالی مردم پاسخ داده است.

" مهران زاهدیان " بیان کرد: این کتاب در ۲ جلد تدوین شده است که در فصل اول به دعاوی مربوط به قراردادها، در فصل دوم به دعاوی مرتبط با مطالبات وجه و خسارات و در فصل سوم به دعاوی تجاری مانند ابطال علائم تجاری و ابطال چک پرداخته شده است.

arkan daavi bush

وی ادامه داد: در فصل چهارم کتاب به دعاوی ملکی مانند اثبات مالکیت، در فصل پنجم به دعاوی داوری از جمله درخواست تعیین دارو و در فصل ششم به دعاوی ثبتی پرداخته شده است.

نویسنده کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌های قضائی افزود: در فصل هفتم کتاب به روابط بین موجر و مستاجر ، در فصل هشتم به دعاوی مربوط به اشخاص و محجورین و در فصل نهم به دعاوی مربوط به خانواده پرداخته شده است.

زاهدیان یادآورشد: در فصل دهم کتاب دعاوی امور حسبی مانند صدور گواهی انحصار وراثت و در فصل یازدهم دعاوی مربوط به رابطه کارگری و کارفرمایی بررسی شده است.

وی ادامه داد: در فصل دوازدهم کتاب دعاوی مربوط به ثبت احوال مانند تغییر نام و سن، در فصل سیزدهم به دعاوی اعسار و در فصل چهاردهم به سایر دعاوی پرداخته شده است./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group