جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از کسب رتبه اول در جذب زکات و جشن عاطفه‌ها خبر داد و گفت: در عید سعید فطر 640 واحد مسکونی به مددجویان تحویل می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، عباس روشن در نشست خبری به مناسبت 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری و سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بابیان اینکه 44 خانوار در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند اظهار داشت: از این تعداد 36 هزار نفر مستمری‌بگیر که 20 هزار نفر آن سرپرست زن و 16 هزار نفر سرپرست مرد هستند.
وی تعداد کل سالمندان تحت حمایت کمیته امداد را بیش از 22 هزار نفر برشمرد و اضافه کرد: از این تعداد 14 هزار نفر در روستا و مابقی در شهر هستند.
روشن در تشریح میزان تخصیص معیشت به خانواده‌های تحت حمایت گفت: به خانواده‌های یک نفره 770 هزارتویمان، دونفره یک‌میلیون و 200 هزار تومان، سه نفره یک‌میلیون و 500 هزار تومان، چهارنفره یک‌میلیون و 600 هزار تومان و پنج‌نفره دو میلیون تومان در ماه واریز می‌شود.
وی از بهره‌مندی بیش از 6 هزار و 700 نفر از مددجویان از خدمات بهداشت و درمان در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: به یک هزار و 236 هزار نفر از افراد تحت حمایت جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کرده‌اند و چهار هزار و 891 نفر بااعتباری بالغ‌بر 48 میلیارد تومان وام ضروری دریافت کرده‌اند.
وی از ارائه کالاهای ضروری یخچال، کولر، آبگرمکن، بخاری و فرش به بیش از سه هزار و 700 نفر تحت پوشش در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از خدمات کمیته امداد ودیعه مسکن است که در سال جاری 559 وام ودیعه مسکن معادل 29 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.
وی بابیان اینکه بیش از 14 هزار و دویست دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر هستند ابراز داشت: در سال جاری 13 هزار و 700 بسته لوازم‌التحریر تقدیم این دانش‌آموزان شده است.

nshst kmt mdd bushr 1

وی در ادامه با اشاره به اینکه 231 نفر از مددجویان به‌عنوان نخبه و استعداد برتر از خدمات بهره‌مند می‌شوند گفت: 120 دانش‌آموز در مجتمع‌های خوابگاهی برازجان و گناوه اسکان دارند و 880 دانشجو و طلبه از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در اجرای برنامه باران وحی را در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان عنوان کرد و اذعان داشت: پنج هزار و 700 دانش‌آموز در برنامه‌های آموزشی کمیته امداد شرکت کرده‌اند.
وی اشتغال را کارسازترین خدمت در امر توانمندسازی مددجویان دانست و بیان داشت: امسال هشت هزار شغل سهم کمیته امداد استان بوشهر بود که تاکنون چهار هزار شغل محقق شده و 68 درصد کل اعتبارات معادل 559 میلیارد و 400 میلیون تومان جذب‌شده است.
این مسئول یکی از مسائل مهم و مطالبه رهبری را خروجی وام‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: در سال جاری در جشن خودکفایی حدود سه هزار خانواده مددجو از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند.
وی گفت: هفت هزار و 862 یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر هستند که از این مقدار هزار و 937 نفر آن تیم و مابقی محسنین هستند.
وی بابیان اینکه حدود 6 هزار حامی جدید در دستور کار جذب قرار دارند عنوان کرد: یکی از افتخارات استان بوشهر در جذب زکات کسب رتبه اول در کشور بود که بر اساس برنامه‌ریزی دانشی از 5 میلیون تومان در سال 96 به 138 میلیارد تومان افزایش پیداکرده که یک جهش بسیار بزرگ محسوب می‌شود.
روشن از کسب رتبه اول جشن عاطفه‌ها خبر داد و گفت: در این جشن 19 میلیارد و 700 میلیون تومان کمک شده است.
وی بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر در شبکه مردمی مقام دوم و در طرح اطعام مهدوی مقام چهارم کشوری را کسب کرد.
این مقام مسئول مسکن را جزء اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی مددجویان عنوان کرد و بیان داشت: در حوزه مسکن درمجموع 640 واحد مسکونی در عید سعید فطر تحویل مددجویان خواهد شد که 352 مسکن آن طبق تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان، 130 واحد آن طبق تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی و مابقی آن از طریق تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انجام‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر مهم‌ترین سرمایه این نهاد را اعتماد عمومی مردم توصیف کرد و در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب گفت: ساخت ساز مسکن بر اساس نیازسنجی مددجویان صورت می‌گیرد که علیرغم آن 465 مدد جوی روستایی و 720 مددجوی شهری فاقد زمین هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری یک هزار کولر، 400 یخچال و 300 منبع آب به مددجویان تحویل داده‌شده است.
روشن در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در خصوص سهم کمیته امداد در نیروگاه خورشیدی گفت: سهم کمیته امداد از نیروگاه خورشیدی 800 مورد بوده که 635 نفر ثبت‌نام کرده، 430 نفر به بانک معرفی‌شده‌اند و وام به 61 نفر پرداخت‌شده است که نیروگاه آن‌ها وصل شده است.

nshst kmt mdd bushr 1nshst kmt mdd bushr 1nshst kmt mdd bushr 1nshst kmt mdd bushr 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group