جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه گذشته نظارت بهداشتی-قرنطینه‌ای بر کشتار بیش از ۲۵ میلیون قطعه مرغ زنده در استان بوشهر انجام شد.

به گزارش دیارجنوب ؛ مهدی تنگستانی مکان بیان کرد: استان بوشهر با دارا بودن بیش از ۲۰۰ مرغداری از ابتدای سال تا کنون بر تولید و پرورش بیش از ۱۰ میلیون قطعه مرغ زنده کشتاری نظارت قرنطینه‌ای بهداشتی داشته است.

وی افزود: در ۱۰ ماه گذشته ۲۵ میلیون قطعه مرغ زنده کشتاری در قالب ۱۸ هزار ۹۱ محموله، نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: برای جابه‌جایی این محموله‌ها، گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان پس از تأیید بهداشتی و سلامت از دامپزشک مرغداری، صادر شده و در کشتارگاه طیور پس از بازدید بهداشتی دامپزشک کشتارگاه از محموله ارسالی از مرغداری، اجازه کشتار داده شده است.

تنگستانی مکان اضافه کرد: تمامی خودرو‌های حمل مرغ زنده از اداره کل دامپزشکی، کد بهداشتی حمل دارند و پس از تخلیه محموله مرغ، قفس‌ها و خودرو جهت بارگیری مجدد، شستشو و ضدعفونی می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر همه گواهی حمل بهداشتی-قرنطینه‌ای مرغ زنده توسط دامپزشکان مرغداری‌ها با نظارت اداره کل دامپزشکی استان صادر می‌شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group