پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از تعیین تکلیف و ترخیص ۹۴ درصد کالاهای متروکه و وجود ۳ هزار و ۹۰۰ قایق فاقد هویت در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش دیارجنوب، محمد شکیبی نسب در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی مدیران بابیان اینکه بندر بوشهر با 57 هکتار مساحت کمترین مساحت را در بین بنادر کشور دارد اظهار داشت: تأسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین بااعتبار 2000 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
وی اضافه کرد: مجوز محیط‌زیست برای 50 درصد مجتمع نگین گرفته‌شده و هم‌اکنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بابیان اینکه در ساخت راه و پل جدید دسترسی به مجتمع بندری نگین به طول 9458 متر دو هزار و 65 میلیارد ریال هزینه شده است ابراز داشت: سازمان تأسیسات خشکی و دریایی پایانه والفجر بندر بوشهر با 900 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با این تغییرات اصولی ترددهای بین‌المللی صورت خواهد گرفت.

nashast bandar 1 jpg

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی پایانه بین‌المللی مسافری گردشگری بوشهر بااعتبار 700 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید گفت: سه طرح توسعه‌ای دارای اعتبار و در حال آغاز مجوز محیط‌زیست بنام تکمیل تأسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین بااعتبار دو هزار و 500 میلیارد ریال و دیوارکشی مجتمع بندری نگین بااعتبار یک هزار و 100 میلیارد ریال و برق‌رسانی به مجتمع نگین بااعتباری بالغ‌بر چهار هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
وی همچنین از اجرای شبکه توزیع و روشنایی بندر بوالخیر با 300 میلیارد ریال خبر داد و بیان داشت: احداث ساختمان عملیاتی بندر دیر بااعتباری بالغ‌بر 150 میلیارد ریال به مساحت 300 مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.
شکیبی نسب از اجرای طرح توسعه بندر گناوه بااعتباری بالغ‌بر 16 هزار و 400 میلیارد ریال با احداث موج‌شکن به طول دو هزار و 388 متر خبر داد و تأکید کرد: اعتبار پروژه‌های توسعه‌ای بنادر استان بوشهر 37 هزار و 300 میلیارد ریال است.

nashast bandar 1 jpg

وی بابیان اینکه 5 شناور آتشخوار و یک فروند شناور پاترول در بنادر استقراریافته‌اند تصریح کرد: با استقرار این شناورها آتش‌سوزی در بنادر به‌طور کامل از بین رفت و شاهد هیچ‌گونه حریقی نبودیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از حضور بیش از 654 هزار گردشگر در ایام نوروز در این استان خبر داد و اذعان داشت: با اجرای پایانه مسافربری بی‌شک مسافران زیادی از سفر دریایی لذا خواهند برد.
وی بابیان اینکه در طول نوار ساحلی 8 ایستگاه کنترل ترافیک وجود دارد در ادامه گفت: 6 ایستگاه جستجو و نجات دریایی در بنادر دیلم ف خارج، بندر عامری، دیر و عسلویه وجود دارد که به‌زودی در بندر لاور ساحلی که راه‌اندازی خواهد شد.
شکیبی نسب در خصوص میزان تخلیه و بارگیری بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 53 میلیون تن در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است که به نسبت مدت مشابه بیش از 5 درصد رشد داشته است.
وی در خصوص تعداد قایق‌های فاقد هویت در پاسخ به سؤال خبرنگاری ابراز داشت: این قایق‌ها در ابتدا الزام به نصب موتور چهارزمانه شدند که استقبال خوبی نشد و احتمالاً در آینده با نصب موتور دو زمانه موافقت کنند.
وی در ادامه گفت: در استان بوشهر بیش از 3 هزار و 900 قایق فاقد هویت وجود دارد که 600 قایق آن در سامانه ثبت‌شده‌اند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص میزان کالاهای رسوبی در بنادر بیان داشت: 94 درصد کالاهای متروکه در بنادر تعیین تکلیف و از بندر ترخیص شده‌اند و امروز هیچ‌گونه کالای سنواتی در استان وجود ندارد.

nashast bandar 1 jpgnashast bandar 1 jpgnashast bandar 1 jpgnashast bandar 1 jpgnashast bandar 1 jpgnashast bandar 1 jpgnashast bandar 1 jpgnashast bandar 1 jpg

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group