جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان از اجرای ۵۱ طرح مسکن روستایی بااعتبار ۶۶ میلیارد ریال در بخش مرکزی دشتستان خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک‌هزینه درمان مددجویان پرداخت‌شده و به ۲ هزار سالمند تحت پوشش این اداره نیز خدمات ارائه‌شده است.

به گزارش دیارجنوب، مهدی اتابک در نشست خبری روز شنبه 23 دی‌ماه از ارائه خدمات این نهاد به پنج هزار و 734 خانوار و 12 هزار و 117 نفر تحت پوشش این نهاد در شهر برازجان خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری به 58 نفر مدد جویان جهیزیه با مبلغ 17 میلیارد و 980 میلیون ریال اعطاشده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۴۰ جهیزیه در نوبت هستند اضافه کرد: در بحث لوازم ضروری کولر، آبگرم کن، بخاری، یخچال 258 لوازم ضروری معادل ۸ میلیارد و 950 میلیون ریال اعطاشده است.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در خصوص مسکن مددجویان گفت: در سال جاری به 475 نفر اجاره مسکن و 117 مددجو ودیعه مسکن تعلق‌گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار در حوزه مسکن در ابتدای سال توسط دولت تأمین و در بانک‌ها تزریق می‌شود ابراز داشت: در سال جاری 50 میلیارد ریال اعتبار بدهی مسکن در کمیته امداد برازجان بوده است که در اختیار مدد جویان قرار گرفت.

وی از ارائه خدمات به دو هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد در برازجان خبر داد و اذعان داشت: در سال جاری دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد در برازجان هزینه شده است.

nashast kmt mdd bor 1

اتابک از پرداخت 19 میلیارد و 500 میلیون ریال درمان مددجویان خبر داد و بیان داشت: کمیته امداد در سه سرفصل برای اشتغال فعال بوده و برنامه‌ریزی‌های خبری انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 58 میلیارد و 913 میلیون تومان از طریق صندوق امداد ولایت تسهیلات به مددجویان پرداخت‌شده است ابراز داشت: تسهیلات تبصره ۱۸ جزء ۳ با سهم استاندار ۲۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال اعتبار بود که افراد دارای شرایط به بانک‌ها معرفی‌شده است

وی مجموع سهم کلی اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان را ۹۹۶ نفر برشمرد و گفت: کل اعتبار حوزه اشتغال ۱۰۳ میلیارد تومان در سال جاری بود که به ۸۵۹ نفر ارائه شود و ۱۳۷ نفر به‌عنوان کاریابی معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: از کل اعتبار سهمیه اشتغال ۵۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جذب‌شده است و به دنبال بقیه جذب آن هستیم.

وی در خصوص طرح مسکن مددجویان بیان داشت: در طرح ملی مسکن مدد جویان بیش از یک هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در سال جاری برای ۲۵۰ نفر برنامه‌ریزی‌شده است.

nashast kmt mdd bor 1

وی بابیان اینکه در طرح مسکن سه طرح ده هزار، ۵ ۳ هزار و ۵ هزار وجود دارد تأکید کرد: در طرح ده هزار با مشارکت بنیاد مسکن، بنیاد علوی و کمیته امداد 30 سهم بااعتبار بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال از طرف کمیته امداد هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ میلیارد ریال در حوزه مسکن روستایی بخش مرکزی دشتستان برای اجرای 51 طرح هزینه شده است گفت: در طرح ۳۵ هزار که به عهده بنیاد مسکن است ۲۰ مورد بااعتبار ۲۰ میلیارد ریال تا الآن پرداخت‌شده و در طرح ۵ هزار هم از محل اعتبارات کمیته امداد و بنیاد مسکن در سال جاری ۱۲ طرح تاکنون انجام‌شده است.

اتابک از ۲۲۶ نفر یتیم و یک هزار و 60 نفر محسنین تحت حمایت کمیته امداد برازجان خبر داد و بیان داشت: درمجموع یک هزار و 286 نفر یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان هستند که تعداد کل خیرین در حوزه اکرام دو هزار و 621 نفر و حدود ۳۰۰ نفر از محسنین حامی ندارند.

وی تصریح کرد: سرانه پرداخت برای هر یتیم یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده که الآن برای هر نفر ۵۰۰ تومان پرداخت‌شده و برای محسنین سرانه پرداخت ۷۰۰ هزار تومان بوده که تا الآن به هر محسنین ۳۰۰ هزار تومان پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه یک هزار و 833 نفر دانش‌آموز و ۱۴۷ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد برازجان هستند گفت: در برازجان مجتمع شبانه‌روزی کمیته امداد کلیه خدمات تربیتی و تحصیلی به مددجویان رایگان ارائه می‌شود و در سال تحصیلی گذشته و امسال همگی افرادی که شرایط شرکت در کنکور را نداشتن به آن‌ها کمک شده و قبولی ۵ قبولی در سال جاری و ۱۰ قبولی در سال قبل در کنکور داشته‌ایم.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص میزان زکات دریافت شده در برازجان گفت: تعهد امسال به دو شکل امدادی و نیکوکاری است که در بحث زکات تعهد امسال ۲۹ میلیارد ریال بوده و به‌صورت امدادی ۸ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال جذب شد و در بحث مراکز نیکوکاری هم که ۹ میلیارد تعهد داشته‌ایم که ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال رو جذب‌شده است.

وی از برگزاری جشن خودکفایی در استان برای ۳ هزار نفر از مدد جویان در بهمن‌ماه خبر داد و اذعان داشت: در خصوص پنل خورشیدی هم 260 تا سهمیه داشتیم که به ۷۰ سهمیه تقلیل پیدا کرد و طرح ۱۹ پنل به بانک فرستاده‌شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان کمیته امداد را یکی از نهادهای حماتی که در اوایل انقلاب توسط امام راحل تشکیل شد برای محرومیت‌زدایی، کمک به قشر مستضعف و ارائه تسهیلات و خدمات برشمرد و گفت: این نهاد خدمات و اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

مصطفی بارگاهی از مسئولین و رسانه‌ها خواست تا در راستای امیدآفرینی و نشاط و شور انتخاباتی گام بردارند و گفت: در دهه فجر باید گفتمان انقلاب را بازخوانی و اهداف و خدمات انقلاب را به جوانان منتقل کنیم.

nashast kmt mdd bor 1nashast kmt mdd bor 1nashast kmt mdd bor 1nashast kmt mdd bor 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group